جزییات چهارمین جلسه دادگاه پرونده کهریزک

۰۹اردیبهشت،

خبرگزاری مهر: چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک دقایقی قبل به صورت غیر علنی در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

 دقایقی قبل چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک به ریاست قاضی مدیرخراسانی رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری برگزار شد.

در حالیکه در خصوص علنی یا غیر علنی بودن جلسه دادگاه ابهام وجود داشت قبل از آغاز محاکمه اعلام شد جلسه دادگاه به صورت غیر علنی تشکیل و خبرنگاران اجازه ورود به محل برگزاری محاکمه را ندارد.

بر اساس این گزارش پیش از این سه جلسه محاکمه به صورت غیر علنی برگزار شده بود که در این جلسات شکات پرونده و وکلای آنها شکایت خود را مطرح کرده و سعید مرتضوی متهم ردیف اول به دفاع از اتهامات خود پرداخت.

حیدری فر: شهود روح الامینی متهمان پرونده می باشند

یکی از متهمان پرونده کهریزک گفت: ۳ شاهد معرفی شده از سوی روح الامینی جزو متهمان خود پرونده می باشند.

علی اکبر حیدری فر قبل از ورود به چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در خصوص احضار بعضی شاهدان به دادگاه، اظهار داشت: آقای روح الامینی ۳ شاهد را به دادگاه معرفی کرده که تا جاییکه من اطلاع دارم شاهدان خود از متهمان پرونده کهریزک می باشند.

وی افزود: به سبب اینکه شاهدان جزو متهمان می باشند شهادت آنها وجهه قانونی ندارد و نمی توانند در مورد اتفاقات شهادت بدهند.

حیدری فر دربارهٔ بازداشتهای صورت گرفته در کهریزک نیز گفت: اعزام به بازداشتگاه نیازی به تایید دادستان ندارد و خود قاضی می تواند این کار را انجام دهد. من هم بازداشت ها را بدون نیاز به تایید مرتضوی انجام دادم.

متهم پرونده کهریزک در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص معرفی بعضی از شاهدان از سوی سعید مرتضوی نیز گفت: تا جاییکه من می دانم آقای مرتضوی شاهدی را به دادگاه معرفی نکرده است که باید در این زمینه از وی سئوال کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل نیز سعید مرتضوی در مجتمع قضایی امام خمینی، محل برگزاری دادگاه حاضر شد و محافظان وی اجازه ندادند خبرنگاران با او گفتگو کنند.

چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در حالی برگزار شد که همچون سه جلسه قبل قاضی حداد غایب بزرگ این محاکمه بود.

جزئیات دستور کار دادگاه امروز کهریزک

وکیل یکی از اولیای دم قربانیان کهریزک گفت: امروز ادامه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده در دستور کار دادگاه است.

کمالی وکیل اولیای دم مرحوم کامرانی در حاشیه چهارمین جلسه دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک گفت: در جلسه قبل سعید مرتضوی خواستار حضور بعضی اشخاص به عنوان شاهد در جلسه دادگاه شد که این اشخاص دو مامور پلیس و  سه نفر شاغل در دستگاه قضائی می باشند.

وی افزود: دستور کار چهارمین جلسه دادگاه با توجه به موارد مطرح شده در جلسه قبل، ادامه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی می باشد.

کمالی در خصوص احضار شاهدان به دادگاه اظهار داشت: بالطبع دادگاه باید این اشخاص را به دادگاه احضار تا از آنها تحقیق شود ما نمی دانم در این جلسه آنها را احضار کرده اند یا نه.

وی دربارهٔ روند دادگاه اظهار داشت: تا کنون روند دادگاه روندی معمولی و قابل قبول بوده است.

این خبر تکمیل می گردد


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.