جزییات کشف محموله ۸۰۰ هزار لیتری گازوئیل قاچاق از زبان رییس گمرک

۳۰م دیماه ،

جزییات کشف محموله ۸۰۰ هزار لیتری گازوئیل قاچاق از زبان رییس گمرک

رییس کل گمرک ایران با اشاره به پشت پرده قاچاق سوخت از کشور گفت: اخیرا محموله‌ای به میزان ۵۲ کانتینر گازوئیل قاچاق که تحت عنوان قیر صادراتی به گمرک اظهار شده بود، کشف شد.

به نقل از ایسنا، عباس معمارنژاد در همایش روز جهانی گمرک در این باره توضیح داد: یک شرکت داخلی ۵۲ کانتینر خود را تحت عنوان قیر صادراتی به سمت چین به گمرک ایران اظهار کرده بود که این محموله بعد از مشکوک شدن به آن در گمرک شهید رجایی متوقف و تخلف آن محرز شد.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده از این کانتینرها مشخص شد یک ردیف جلوی آن‌ها قیر گنجانده شده و پشت این قیرها ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق پنهان شده بود.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به این‌که تفاوت قیمت سوخت در ایران با خارج از کشور دردسرهای بسیاری برای ماموران گمرک بوجود آورده است، افزود: ما محموله‌های بسیاری را داریم که ابتدا آب اظهار می‌شوند اما در مسیری که به سمت خارج از کشور می‌روند اتفاقاتی می‌افتد و محموله این کامیون‌ها به گازوئیل تغییر می‌یابد.

معمارنژاد با اشاره به تناقضات موجود در قوانین کشور در حوزه گمرک اظهار کرد:‌ با امکانات و تجهیزات فعلی نمی‌توانیم تمام کالاهای ورودی و خروجی را کنترل کنیم.

وی با اشاره به توافق انجام شده بین گمرک و سازمان استاندارد دربارهٔ کاهش تعداد ردیف کالاهای مشمول استاندارد اجباری از ۵۲۰۰ به ۲۰۰۰ ردیف تعرفه گفت: آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی به زودی آماده تصویب می‌شود.

رییس کل گمرک ایران از اتصال سامانه کدینگ گمرک به سامانه اطلاعات کارت‌های بازرگانی اتاق بازرگانی ایران خبر داد و افزود: سامانه گمرک به زودی سامانه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی هم متصل می‌شود تا به این ترتیب اطلاعات فعالان اقتصادی در گمرک کامل شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از راه اندازی اولین دستگاه ایکس‌ری چمدانی تولید داخل در گمرک امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این دستگاه توسط وزارت دفاع تولید شده و گمرک در حال عقد قرارداد برای نصب دستگاه‌های مشابه در دیگر گمرک‌های کشور است.

وی افزود:‌در ۹ ماهه امسال ۲۸ هزار پرونده قاچاق در محاکم قضایی کشور تشکیل شد که ۴۵ درصد از این موارد توسط گمرک کشور کشف شده است.

جمعه ۶ بهمن   ۱۳:۳۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.