جز بازیگری کار دیگری بلد نیستم !! + عکس

 پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته مهمان برنامه گفتگوی تنهایی بود.

این گفتگوی خودمانی هر شب ساعت ۲۲ از شبکه ۴ پخش می‌شود که این برنامه هر بار میزبان یکی از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر می‌شود.

در ابتدای این گفتگو پژمان بازغی به ترافیک شهر اشاره کرد و گفت: بیایید قدری ملموس‌تر راجع به این موضوع با یکدیگر صحبت کنیم. شهر تهران پر از ترافیک است وقتی از خانه خود خارج می‌شوی تا زمانی که به محل کار خود برسی حداقل چند ساعت را پشت چراغ‌های قرمز سپری می‌کنیم در این هنگام وقتی به افراد جامعه نگاه می‌کنم متوجه این موضوع می‌شوم که هر کسی گرفتار زندگی روزمره خود است و این روزها دیگر وقتی برای همدیگر نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: امروز به قدری درگیر مسائل مالی و اجتماعی شده‌ایم که فراموش کرده ایم برای چه به این دنیا آمده‌ایم.

بازغی به گفته‌ای از امیر مومنان علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید “اگر انسان بداند که زندگی‌اش چقدر محدود است مهربانی‌اش نامحدود می‌شود” کمی به این جمله توجه کنید بسیار زیبا است زندگی ابدی نیست بلکه کمال مطلق متعلق به خداوند است.

* مهربانی‌هایمان مناسبتی شده است

این بازیگر به مناسبتی شدن مهربانی‌های افراد نسبت به یکدیگر اشاره کرد و افزود: امروز دیگر مهربانی‌های ما به یکدیگر نیز مناسبتی شده است چند روز پیش برایم پیامکی آمده بود که آیا به ایتام فکر کرده‌اید چرا این موضوعات و مسائل بسیار مهم را مناسبتی کرده‌ایم. چرا فقط در ایام ماه مبارک رمضان به این موضوعات فکر می‌کنیم.

بلکه باید همانند یک ورزشکاری که تمرین‌های او هر روز و هر لحظه است ما نیز دائم هواسمان به خودمان باشد و با یکدیگر مهربان باشیم.

این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا امروز از خودش راضی است، گفت: بهترین آینه برای هر شخص خود آن فرد است، انسان باید خودش ببیند کجا لغزش داشته است من نیز همانند دیگران جایز‌الخطا هستم و اگر در گذشته هفته‌ای یک بار به خودم نگاه می‌کردم امروز ماه و یا سالی یکبار به خود می‌نگرم.

وی ادامه داد: ما به واسطه شغلمان به بسیاری از مناطق ایران در حال سفر و رفت‌وآمد هستیم اما متاسفانه در حوزه فرهنگی و بازگو کردن برخی موضوعات کم کار کرده‌ام. اگر بدون آگاهی وارد یک حوزه شوم قطعاً آن مسیر را اشتباه خواهم رفت.

* نسل جدید نیازمند حمایت است

بازغی اظهار داشت: باید در حوزه کتاب، ادبیات نمایش و روش‌های زندگی بیشتر در حوزه فرهنگ کار کنیم نسل جدید خوش فکر و متخصص است که باید به آن ها نیز میدان داده شود.

* تلاش می‌کنم با دیروز فرق داشته باشم

وی در پاسخ به اینکه چقدر از نعمت‌‌های خداوند و استعدادهایش استفاده کرده است، گفت: طبیعتاً صددرصد از آن ها استفاده نکرده‌ام اما سعی می‌کنم روز به روز استعدادهایم را قوی تر کنم زیرا ما کار فرهنگی انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنم تا با دیروز خود فرق داشته باشم.

* منتظر اتفاق بزرگ نیستم

این بازیگر اظهار داشت: به اعتقاد من همیشه هدایای کوچک خوشحالی بیشتری برای انسان به ارمغان می‌آورد، من منتظر اتفاق بزرگی در زندگی نیستم، بهر حال انسان برای فلسفه آفرینش خود یک رسالتی داشته است.

این بازیگر به شغل و حرفه‌ی خود اشاره کرد و گفت: از خداوند بزرگ به خاطر موقعیتی که به من عنایت کرده است سپاسگزارم، تصور من این است که هر آدمی که پا به این جهان گذاشته است آمده تا کاری را که منحصر به او است انجام بدهد و برود گاهی رسانه، اجتماعی ممکن است، بیش‌تر ازآنچه که هستیم ما را نشان دهد و آن زمان انتظارات مخاطب نیز به تبع آن بیشتر می‌شود.

* هیچ کار دیگری به جزء بازیگری بلد نیستم

بازغی ادامه داد: اگر بتوانیم در کار خود درست عمل کنیم و حداقل بروی تعداد اندکی تاثیرگذار باشیم آن زمان است که موفق شده ایم.

من از کارم راضی هستم و آن را دوست دارم گرچه هیچ کار دیگری به جز بازیگری بلد نیستم و اگر روزی به من بگویند که دیگر نمی‌توانم بازی کنم فقط رانندگی برایم می‌ماند.

* قدرت کارکردن را خداوند به من می‌دهد

بازغی در پاسخ به اینکه خداوند کجای زندگی او است، گفت: برای من خدا در همه جای زندگی‌وجود دارد در یکی، دوسال گذشته سختی کار بروی من بسیار بوده گاهی پیش آمده ۱۷ ساعت بدون استراحت کار کرده‌ام، بی‌خوابی، سفرهای طولانی همه این مسائل در حرفه ما است وقتی با خود فکر می‌کنم می‌بینم این فقط قدرت خداوند است که به من کمک می‌کند تا به انرژی و انگیزه به مسیر خود ادامه دهم.

این بازیگر در پایان به خاطر سلامتی که خداوند به او عنایت کرده پروردگار را شکر گفت


ممتازنیوز -عکس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.