جسارت، طراوت و فقر سه ویژگی تئاتر دانشجویی است

۱۸فروردین۱۳،

قطب الدین صادقی: جسارت، طراوت و فقر سه ویژگی نمایش های دانشجویی است و تاکید دارد، جشنواره تئاتر دانشگاهی باید پایگاهی برای نیروهای تازه و خلاق باشد.

به گزارش هنرآنلاین، صادقی گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی فرصتی است برای اشخاصی که در طول یک سال تلاش کردند تا به مرحله ای برسند و نظرات را به خود جلب کنند.

وی جشنواره تئاتر دانشگاهی را ویترین برایند فعالیت گروه های دانشجویی دانست و افزود: این جشنواره می تواند فرصتی برای چهره های برتر باشد و برگزاری آن اتفاق خوبی است. نمایش ها نیز باید تحت نظراستادان بزرگ کارشود تا تحول در دانشگاه رخ دهد.

کارگردان نمایش «خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود» با این توضیح که در دوره هایی که داور بودم با تمرکز بیشتری آثار دانشجویان را پی گیری می کردم، اظهار داشت: بسیاری از نمایش ها خوب بود و دانشجویان متوجه بودند باید کار خود را اصولی انجام دهند تا کپی نمایش های تکراری، معمولی و خارجی نباشد و متفاوت از تئاترهای تجاری تولید شود.

کارگردان نمایش «مکبث» جسارت، طراوت و فقر را سه ویژگی نمایش های دانشجویی دانست و تصریح کرد: اولین ویژگی نمایش های دانشجویی شهامت طرح موضوع تازه و جسارت در اندیشه است. دوم، طراوت در تازگی بیان است. طراوت برخواسته از تخیل ذهن به دور از هر نوع کپی کاری و تقلید از آثار خارجی؛ شیوه ای که مختص این نسل باشد. مشخصه سوم، فقر است. این نوع تئاتر پول ندارد. در هیچ کجای دنیا، ولی ایده و طرح دارد. دانشجویان با پول توجیبی فعالیت می کنند و ایده و طرح خود را به کار می گیرند.

صادقی اجرای عمومی نمایش های دانشجویی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: نمایش های دانشجویی باید اجرای عمومی شود و با مردم برخورد کند. دانشجویان نام خود رادر صفحه تئاتر ثبت کنند.

وی گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی اولین انگیزه برای معرفی جوان هاست و باید پایگاهی برای مرور و معرفی دانشجویان باشد. این جبهه نباید خالی بماند تا نیروهای تازه و خلاق همچنان از راه برسند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.