جشنواره، گذرگاهی برای نمایش تولیدات سینمای کودک است

ابراهیم فروزش:

سینماپرس-گروه سینما/ابراهیم فروزش، کارگردان سینمای ایران در رابطه با لزوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت:جشنواره فیلم کودک گذرگاه و ویترین نمایش تولیدات یک ساله داخلی و بین المللی سینمای کودک است.

به گزارش سینماپرس، این کارگردان در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: تولیدات یک ساله سینمای کودک ونوجوان در جشنواره فیلم کودک به نمایش گذاشته می شود و درواقع این جشنواره تلنگری بر چرخه تولید سینمای کودک است.

کارگردان فیلم سینمایی «شیر توشیر» در ادامه تصریح نمود: با توجه به اسامی اعلام شده از فیلم های تولید شده و یا در حال تولید، امسال شاهد حضور فیلم های بیشتری در جشنواره فیلم کودک ونوجوان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: درواقع با برگزاری جشنواره وضعیت تولید فیلم کودک دستخوش تحولات چشم گیری شده است که نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

فروزش در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اکران فیلم ها پس از جشنواره نیز خاطرنشان کرد: جشنواره نباید تنها به گذرگاهی برای نمایش محدود فیلم های تولید شده تبدیل بشود. این فیلم ها باید به نمایش دربیاید و حتی سینماهایی در کشور به نمایش فیلم های کودک اختصاص داده بشود.

این کارگردان سینما در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم کودک ونوجوان در اصفهان نیز اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک ونوجوان را همه به نام اصفهان می شناسند و این جشنواره در سالهای برگزاری در اصفهان با شور و رونق خوبی همراه بود.

وی درباره فیلمی که قرار است به زودی در ژانرکودکانه بسازد نیز بیان داشت: این فیلم کاملا در شهر اصفهان ساخته می شود. فیلمنامه اقتباسی ندارد و به دلیل زمان بردن مراحل تکمیل فیلمنامه هنوز به پیش تولید نرسیده است اما امیدوارم در صورت پایان مراحل اداری بتوانیم این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم کودک آماده کنیم.

انتهای پیام/ح.گ/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۹۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.