جشنواره‌ای برای حراست از مرزهای اجتماعی، علمی و فرهنگی

جهانگیر الماسی

فیلم ها و تصاویر تلفن همراه می توانند گره گشای بسیاری از مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی باشند و حتی سرنوشت آن را تغییر بدهند.

به گزارش هنر آنلاین، جهانگیر الماسی، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر کشور دربارهٔ برگزاری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: برپایی جشنواره فیلم و عکس موبایلی از این منظر شایسته است که به جوانان گوشزد می‌کند که چه امکان گسترده ای دارند که می تواند مفید به حال اجتماع و محیط باشد.

وی ادامه داد: چه بسا لحظات و کارهایی که دارای ارزش مادی ، سیاسی و فرهنگی می باشند و از کف می روند در حالی که ثبت آن می تواند فرد را به عنوان یک مصرف کننده هوشمند مطرح کند.

الماسی با تاکید بر این نکته که مسئولان بخش های مختلف کشور باید به تصاویر موبایلی اهمیت ویژه ای بدهند گفت: با استفاده از تلفن همراه می توان به سرعت یک خبر را منتشر کرد و جلوی یک اتفاق را گرفت . می توان از دورترین نقاط روستایی مراقبت کرد، مسائل خطوط مرزی را بررسی و در ارزش های حوزه فرهنگ را راحت و ارزان تبلیغ کرد و این جدای از ثبت ارزشمند میراث طبیعی ، مکتوب ، فرهنگی و ثبت علوم ، فنون و … است.

وی کنترل هوشمندانه و غیر عامل فرهنگ ملی را از جمله خدمات این رسانه نوین بر شمرده و افزود: برای همه اشخاصی که در راه پدافند غیر عامل به کار حراست از مرزهای علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی می پردازند احترام قائل هستم.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کردکه آنچه در تصاویر موبایلی اهمیت دارد جنبه رسانه ای و خبری آن است و افزود: از این رو پیش بینی من این است که در آثار رسیده به جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نیز مضمون مهمتر از فرم و ساختار باشد. با تعاریفی که فعلا در عرصه هنر قائل هستیم حتی اگر فیلم ها به قاعده ساخته شده باشند هم از کیفیت دور می افتند. گرچه پیشرفت های سریع و گسترده حوزه دیتا و دیجیتال امکاناتپیشرفتهایرادراختیارکاربرمیگذارد اما چون انتخاب ها شتابزده و شکار لحظات می باشند کمتر به کیفیت توجه می گردد.

این هنرمند سینما به عکس هایی که روز قبل از نقاط مرزی استان ایلام و از مین های عراقی که توسط باران شسته شده و به منطقه ایرانی آمده اند گرفته، اشاره کرد و ثبت این تصاویر را برای ارائه به نهاد مسئول و نجات جان مردم بیگناه منطقه مرزی موثر دانست.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.