جشنواره‌ سی و یکم با ترکیبی از کارگردانان روشنفکر و سنتی است / جشنواره فیلم فجر به فیلم و نگاه‌های جدید نیاز دارد

۱۲ام بهمن ،

یک منتقد سینما گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر با ترکیبی از کارگردانان روشنفکر و سنتی و همچنین فیلم‌های تازه در راه است.

مجتبی اردشیری، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی کشور و رخ دادی است که فارغ از تمامی عکس‌العمل‌ها و بازتاب‌های منفی تأثیرات خود را به روی سینما گذاشته است.

وی افزود: به این ترتیب مردم عام و همچنین قشر سینمایی جشنواره فیلم فجر را پذیرفته‌اند که زمانی که یک فیلمی در جشنواره به هنگام نمایش سروصدا کند می‌توان شاهد بازتاب آن به هنگام اکران عمومی بود.

اردشیری تصریح کرد: هر فیلمی که در جشنواره نشان داده می گردد یک بازخوردی از سوی منتقدان دارد که آن بازخورد با وضعیت زمان اکران آن هم سان است.

این منتقد سینما اظهار داشت: سال به سال که از عمر این جشنواره می‌گذرد برفضای رقابتی آن نیز افزوده شده و فیلم‌های فیلمسازان به لحاظ کیفی بیشتر رشد پیدا می‌کند.

و اردشیری گفت: جشنواره در سی سال اخیر استعدادیابی خود را انجام داده و ما با کارگردانان خوبی در جشنواره فیلم فجر همچون، اصغر فرهادی، فردین صاحب زمانی، بهمن قبادی و سن جوانی چون پرویز شهبازی آشنا شده‌ایم.

این منتقد به یکی از مزیت‌های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مزیت‌های جشنواره اجماع کارگردانان سنتی و روشنفکر در کنار هم است که طی ۱۰ روز آثار هر دو طیف دیده و مورد قضاوت و داوری قرار می‌گیرد.

اردشیری افزود: گرچه جشنواره فیلم فجر حاشیه و نقص‌هایی نیز داشته که طبیعی است اما مزیت‌های آن بیش‌تر از نقاط ضعفش بوده است.

این منتقد به کامل بودن جشنواره فیلم فجر سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره برای هرکس اعم از کارگردان، تهیه کننده، بازیگر حائز اهمیت است و کسی نمی‌تواند بگوید که جشنواره براین ارزشی ندارد.

وی همچنین به جلسات پرسش وپاسخ آثار در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و ادامه داد: وقتی فرصتی برای یک فیلمساز فراهم می گردد که آثارش در بخش مسابقه به نمایش درآید، در جلسه پرسش و پاسخ ضعف‌های اثر بررسی می گردد.

این منتقد به حضور فیلم‌های تازه در جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره همواره به فیلم‌ها و نگاه‌های تازه نیاز دارد که نمی‌توان منکر این قضیه شد اما از طرفی حضور آثاری چون کیمیایی و مهرجویی نیز برای این جشنواره حائز اهمیت است.

اردشیری به بخش غیر رقابتی جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم فجر برای برگزار کنندگان جشنواره هیچ‌گونه هزینه‌ای در برندارد، بنابراین این بخش طرفداران بسیار بسیاری دارد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.