جشنواره ادینبوروی اسکاتلند سینمای ایران را مرور می کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فهرست اسامی فیلم های حاضر درشصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ادینبوروی اسکاتلند انتشار یافت.ضمن آنکه بخش مرور بر فیلم های سینمای ایران هم از بخش های جنبی جشنواره است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، فیلم ” به نیویورک خوش آمدید” ساخته تازه ایبل فرارا و با شرکت ژرار دوپاردیو برای اولین بار در جشنواره ادینبورو به نمایش در می آید.

در میان ۱۵۶ فیلم که در جشنواره به نمایش در می آیند نام فیلم هایی چون ” یک مرد تحت تعقیب” که فیلیپ سیمور هافمن بازیگر فقید آمریکایی برای آخرین بار پیش از مرگ در آن نقش آفرینی کرد به چشم می خورد.

از دیگر فیلم ها می توان به ” برف روب” اثر بونگ جونگ هو فیلمساز اهل کره جنوبی اشاره کرد.بخش جنبی ” رویای آمریکایی” جشنواره هم به عنوان ستایشی از سینمای مستقل آمریکا در این دوره فعال تر از پیش برگزار خواهد شد.

“اسکلت های دوقلو” ساخته کریگ جانسن ، ” جو” به کارگردانی دیوید گوردون کریگ و با نقش آفرینی نیکلاس کیج و ” هلیون” اثر کات کندلر از جمله آثاری می باشند که در این بخش به نمایش در می آیند.

این دوره از جشنواره از ۱۸ تا ۲۹ ژوئن (۱۸ خرداد تا ۷ تیر ) در ادینبوری اسکاتلند برگزار خواهد شد.۴۷ کشور فیلم هایی را در جشنواره دارند و یازده عنوان فیلم برای اولین بار در این جشنواره روی پرده می روند.

از جمله دیگر فیلم هایی که در این دوره از جشنواره به نمایش درمی آیند می توان به “هی ینا” ساخته جرارد جانسون به عنوا فیلم افتتاحیه ،” هرگز به پاریس نخواهیم رسید” به کارگردانی سایمون هلبرگ و جوسلین تاون به عنوان فیلم اختتامیه ،”سرما در ماه ژوئیه” اثر جیم میکل ،”قصر هایی در آسمان” ساخته گیلیس مک کینان اشاره کرد.

امسال پس از سه دوره ، بار دیگر جایزه بهترین فیلم مستند به جشنواره باز می گردد.ضمن آنکه دو بخش مرور آثار سینمای ایران و آلمان هم در حاشیه جشنواره برگزار می گردد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.