جشنواره “افق نو” از جشنواره فجر برتر است

جشنواره بین‌المللی مستقل “افق نو” با دریافت ۹۸۰ اثر از ۷۲ کشور و بیش از ۸۰ اثر سینمایی نسبت به جشنواره فیلم فجر از برتر بالایی برخوردار است.

محمد طیب،دبیر جشنواره مستقل “افق نو” درخصوص برتری این جشنواره نسبت به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به باشگاه خبرنگاران گفت:این موضوع به عنوان جشنواره‌ها برمی‌گردد،جشنواره بین‌المللی مستقل‌ “افق نو” با استقبال چشمگیر و ارائه آثار بسیار عالی داشته نسبت به جشنواره فجر برتر بوده و ۹۸۰ اثر از ۷۲ کشور در یافت کرده که ۸۰ اثر آن سینمایی است.
وی افزود:درحال حاضر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نسبت به تعریفی که در سالهای اولیه به عنوان گردهم آمدن فیلمسازان مستقل و متعهد از سراسر دنیا بوده که متاسفانه امروزه نسبت به تعریفش فرسنگها فاصله دارد.
وی درخصوص آثار شاخص ارائه شده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد:ما آثار‌های بسیار شاخصی را از کشورهای مختلف دریافت کردیم که مهمترین آنها در مورد یک فیلم‌ساز آمریکایی بود که در خاک آمریکا و بدون کمک مالی از شرکت‌های کشورش در خصوص پشت پرده  ماجرای ۱۱ سپتامبر کاری را ساخته که به لحاظ تکنیکی و محتوایی بسیار عالی است و من به دوستانی که علاقمند به این موضوع هستند،پیشنهاد می‌کنم این فیلم را از دست ندهند.
وی ادامه داد:کار شاخص دیگر در حوزه جنبش جهانی وال استریت از اروپا به دستمان رسید با لحنی شاعرانه و به خواست قبلی مردمی که به این جنبش اعتراض داشته و برای اعتراض به خبایان‌های اروپا و آمریکا آمدند،بدون جار و جنجال و برخوردی به آن پرداخته که بسیار جذاب  و عالی است.
طیب در پایان درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت:افتتاحیه جشنواره بین‌المللی مستقل “افق نو” ۱۲ شهریور ماه خواهد بود که در همان روز کنفرانس بین‌المللی با موضوعات جشنواره برگزار خواهد شد و همچنین ۱۳ و ۱۴ شهریور هم صبحها یک جلسه در این خصوص خواهیم داشت.
وی افزود: ۱۳ تا۱۷ شهریورماه هم پخش فیلم‌ها آغاز خواهد شد که در پایان همان روز اختتامیه جشنواره خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد:ما در راستای برگزاری این جشنواره تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم و امیدوارم دانشجوان،فیلم‌سازان و منتقدان این جشنواره را از دست ندهند و از این جشنوراه بهره لازم را ببرند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.