جشنواره امام رضا(ع) در ۴۷ کشور جهان برگزار می‌شود/ برگزاری همایش پیاده روی جاده ولایت در دهه کرامت

در اولین نشست کارگروه ورزش و جوانان عنوان شد

همایش پیاده روی از مسیر حرکت امام رضا (ع) که از شلمچه آغاز و مشهد مقدس ختم می شود، تحت عنوان جاده ولایت در دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، روز گذشته اولین نشست کارگروه ورزش و جوانان در  شورای هماهنگی جشن‌های رضوی با حضور سید باقر پیشنمازی؛ معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، محمدحسین انصاری‌فرد؛ مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و طاهریان نماینده شورای هماهنگی جشنواره رضوی و همچنین نمایندگان معاونت های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

نماینده شورای هماهنگی جشن‌های رضوی در این نشست اظهار داشت: چند سالی است که جشنواره بین المللی امام رضا در رشته‌های مختلف، در دهه کرامت برگزار می‌شود که از خراسان رضوی آغاز شد و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی برگزار می‌شود. آنچه که می تواند اثر گذار باشد، این است که فضای جشن و شادابی به بدنه جامعه تزریق شود. 

طاهریان با اشاره به دستگاه‌هایی عضو در شورای هماهنگی، عنوان کرد: دستگاه‌های عضو در شورای هماهنگی جشن‌های رضوی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، جامعه انجمن‌های اسلامی، سازمان صدا و سیما، مرکز امور زنان ریاست جمهوری، شهرداری، سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی، وزارت کشور، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و … است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در اجرا و هماهنگی جلسه‌های شورا وجود دارد، عنوان کرد: از آنجا که دستگاه‌های بسیار زیادی در این شورا عضو هستند و همگی نظرات خوبی در این زمینه دارند؛ در سال جاری تصمیم گرفته شد برای رسیدگی به همه نظرات ۱۷ کارگروه تشکیل شود که یکی از آنها کارگروه ورزش و جوانان است.

طاهریان همچنین خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی حضرت امام رضا(ع) در ۶۷ رشته مختلف و در ۴۷ کشور و ۷۴ نقطه از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در اولین نشست کارگروه ورزش و جوانان در شورای هماهنگی جشن‌های رضوی عنوان شد؛ طبق پیش بینی‌هایی که در ستاد انجام شده است، بنابراین شده است که همایش پیاده روی از مسیر حرکت امام رضا (ع) که از شلمچه آغاز و مشهد مقدس ختم می شود، تحت عنوان جاده ولایت در دهه کرامت برگزار می‌شود. همچنین فعالیت‌های ورزشی که در این ایام به هر مناسبتی و در هر رشته‌ای برگزار می‌شود تحت عنوان دهه کرامت و جشنواره امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.