جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم مقاومت از روز جمعه هفته گذشته در ۸۰ نقطه ۱۶ استان کشور آغاز شده و این جشنواره امروز در کرمان با شعار ˈمقاومت، بصیرت و شکوفاییˈ گشایش یافت.

۵۵۰ میهمان داخلی و خارجی و ۱۰۰ خبرنگار مختلف از نشریات تخصصی و برنامه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی برای حضور در جشنواره فیلم مقاومت به کرمان آمده اند.

این جشنواره سوم تا هفتم مهرماه در کرمان برگزار و ۱۴۳ فیلم در ۹ بخش در سالن های نمایش استان کرمان، نمایش داده می شود.

از بین آثار اکران شده ۴۰ اثر خارجی از ۲۵ کشور دنیا از جمله اسپانیا، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، الجزایر، بلژیک، ایتالیا، سوئد، هلند، نروژ، سوریه، ایرلند و برخی کارگردانان آمریکایی و انگلیسی وجود دارد.

همچنین در حاشیه این جشنواره سه کارگاه آموزشی نقد نویسی، فیلمنامه نویسی و مستند بحران برگزار می شود.

هر شب در مدت زمان برگزاری این جشنواره در هتل پارس کرمان نشست های تخصصی از جمله نشست هایی با داوران این جشنواره با حضور ۳۵ نفر از هنرمندان ۲۵ کشور دنیا برگزار می شود.

هر روز برگزاری این جشنواره به نام یکی از شهدای استان کرمان نامگذاری شده است و در کنار آن از خانواده ۱۲ شهید هنرمند نیز تقدیر می شود.

اسامی روزهای برگزاری جشنواره، به ترتیب به نام سرداران شهید ˈمحمد شهسواریˈ، شهید ˈعبدالمهدی مغفوریˈ، شهید حاج ˈیونس زنگی آبادیˈ، شهید حاج ˈمهدی زندیˈ و شهید سید ˈحمید میرافضلیˈ نامگذاری شده است.

ک/۲۷۴۴۳/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.