جشنواره تئاتر ماه برگزیدگانش را شناخت

در این مراسم مدیران و هنرمندانی چون محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، رحمت امینی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر این دوره از جشنواره، قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، عزت‌الله انتظامی مهدی سلطانی، کریم اکبری مبارکه، حسین فرخی، شهرام کرمی، سعید کشن فلاح، مهرداد رایانی مخصوص، خسرو احمدی، شکر خدا گودرزی و… حضور داشتند.

در این مراسم دکتر امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی و دبیر هنری نهمین جشنواره تئاتر ماه ضمن تشکر از هنرمندان حاضر در مراسم گفت: «اگر حضور شما هنرمندان بخصوص اهالی تئاتر از سراسر کشور نبود این جشن برگزار نمی‌شد.»

وی با تاکید بر این نکته که هنرمندان تئاتر با کم‌ترین امکانات همواره چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته‌اند افزود:«ضمن ارج نهادن به همه نمایش‌هایی که در راستای اهداف جشنواره به معنویت، اندیشه و هنر ارزشی می‌پردازند، اعلام می‌کنم که دهه جدید جشنواره تئاتر با پایان این مراسم آغاز می‌شود و همچنان با شعار «تولید محور» یگ گام در راه تولید متون و نمایش‌هایی شایسته برداشته می‌شود.»

وی در ادمه سخنان خود با تقدیر و تشکر از حسن کشن فلاح و حسین فرخی که آغازگر این راه بوده‌اند گفت:«حضور قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرمایه معنوی تئاتر کشور استاد عزت الله انتظامی در این مراسم مایه احترام و شعف است.»

امینی با اشاره به این نکته که جوایز کم اهمیت‌ترین بخش برگزاری هر جشنواره‌ای است گفت:«بزرگترین و والاترین همدلی، در کنار یکدیگر تئاتر دیدن و تئاتر کار کردن است.»

در ادامه مراسم عزت‌الله انتظامی با تشویق بی وقفه حاضرین به روی صحنه آمد و ضمن سپاس از تشویق حضار گفت: «سلام به تمام هنرمندان زن و مرد، شهرستان‌ها و تهران در این ۸ سالی که در خدمت جشنواره ماه بودم امسال یکی از بهترین آنها را تجربه کردم. حوزه هنری مانند یک بخش خصوصی شده است که محملی برای حضور هنرمندان شهرستانی است که به تهران بیایند و در یک کنکور هنری شرکت کنند، تا تایید شوند و به هنر خویش ادامه دهند. متون نمایشی و بازیگری بسیار خوب بود. آن‌قدر بازیگر نخست در لیست ما بود که سخت توانستیم یک نفر را پیدا کنیم. هنرمندان عزیز باید از این فرصت استفاده کنند، تئاتر همیشه محروم بوده است، اما اکنون استقبال تماشاگران خوب است به حدی است که در تئاتر شهر تماشاگران برای دیدن اجرای تئاتر حتی روی زمین می‌نشینند. و در پایان باید بگویم که خجالت می‌کشم بر روی صحنه تئاتر با عصا بیایم.»

در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شد:
 

موسیقی

در بخش خیابانی تندیس جشنواره ،دیپلم افتخار و جایزه موسیقی برتر مشترکاً به علی انوری برای نمایش «حرف‌ها» از تهران و گروه موسیقی برای نمایش «سنگ، کاغذ، قیچی» از آذربایجان غربی اهدا شد.
 

همچنین در بخش صحنه‌ای لوح تقدیر و جایزه سوم موسیقی به مهدی حسنی برای نمایش «صد سال تنهایی» از خراسان رضوی، لوح تقدیر و جایزه دوم موسیقی به محمد فرشته‌نژاد برای نمایش «شرط سوم» از تهران و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه اول موسیقی به گروه موسیقی نمایش «مرگ ناصری» از هرمزگان تقدیم شد.

 

طراحی صحنه

لوح تقدیر و جایزه سوم طراحی صحنه به معصومه بویری منجی طراح صحنه نمایش «شرط سوم» از تهران، لوح تقدیر و جایزه دوم طراحی صحنه به رضا کرمی‌زاده طراح صحنه نمایش «پائیز نگفته بود» از کهگیلویه و بویر احمد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه اول طراحی صحنه به میثم نویریان طراح صحنه نمایش «خون و ماتیک» از تهران اهدا شد.

 

طراحی لباس

لوح تقدیر هیئت داوران به مژگان عیوضی طراح لباس نمایش «شرط سوم» از تهران اهدا شد.

 

نمایشنامه‌نویسی

در بخش خیابانی لوح تقدیر و جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی به محمدهادی عطایی برای نمایش «قائله شبیه خوانی» از البرز، لوح تقدیر و جایزه دوم نمایشنامه نویسی به آرش دادگر برای نمایش «حرف من یا حرف تو» از لرستان و تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه اول نمایشنامه‌نویسی به علی بنائیان و آرش ساربان برای نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان اهدا شد.
 

در بخش صحنه‌ای لوح تقدیر هیئت داوران به رضا گشتاسب برای نمایشنامه «پائیز نگفته بود» از کهگیلویه و بویر احمد، لوح تقدیر هیئت داوران به سید محمد رضا عطایی‌فر برای نمایشنامه «شرط سوم» از تهران و لوح تقدیر هیئت داوران به بهار لطافتیان برای نمایشنامه «کلاغ پر» از کردستان اعطا شد.
 

همچنین لوح تقدیر و جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی به ابوالفضل حاجی علی‌خانی برای نمایش «مجلس برخوانی معاشقه حنجر و خنجر» از تهران و لوح تقدیر و جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی به وحید کیارسی برای نمایش «پشت بوم» از تهران اهدا شد.
 

بنابراین گزارش، در این بخش هیئت داوران جایزه نخست نداشت.

 

بازیگر زن

در بخش خیابانی لوح تقدیر هیئت داوران به ناهید یوسفی به خاطر بازی در «فریادهای بی‌صدا» از کرمانشاه، لوح تقدیر هیئت داوران به سحر مقصودی به خاطر بازی در «حرف من یا حرف تو» از لرستان و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه بازیگری برتر زن به الهه‌پور جمشید برای نمایش «بیداری ذرات» از تهران تقدیم شد.
 

در بخش صحنه‌ای لوح تقدیر هیئت داوران گیتا بهادری بخاطر بازی در «پشت بوم» از تهران و لوح تقدیر هیئت داوران به پری بارانی بخاطر بازی در «نقالی قالی» از همدان اعطاء شد.
 

همچنین لوح تقدیر و جایره سوم به مهری آل آقا برای بازی در نمایش‌های «زندگی یک رویاست و خون و ماتیک» از تهران، لوح تقدیر و جایزه دوم بازیگر زن به فاطمه سرلک برای بازی در نمایش «پشت بوم» از تهران و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه اول بازیگر زن به مانلی حسین‌پور برای بازی در نمایش «خون و ماتیک» از تهران اهدا شد.

 

بازیگر مرد

در بخش خیابانی لوح تقدیر هیئت داوران به مصطفی ساسانی بخاطر بازی در نمایش «قائله شبیه خوانی» از البرز، لوح تقدیر هیئت داوران به محمد غدیرزاده به خاطر بازی در نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان و لوح تقدیر هیئت داوران به علی بنائیان بخاطر بازی در نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان تعلق گرفت.
 

همچنین لوح تقدیر و جایره سوم بازیگر مرد به آرش ساربان برای بازی در نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان، لوح تقدیر و جایزه دوم بازیگر مرد به علی غابشی برای بازی در نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه اول بازیگر مرد به محمد هادی عطایی برای بازی در نمایش‌های «قائله شبیه خوانی و بیداری ذرات» اهدا شد.
 

در بخش صحنه‌ای لوح تقدیر هیئت داوران به کرامت رود ساز بخاطر بازی در نمایش «شرط سوم» از تهران ،تقدیر هیئت داوران به افشین خدری بخاطر بازی در نمایش «کلاغ پر» از کردستان، لوح تقدیر هیئت داوران به احمد رنجبر نیا بخاطر بازی در نمایش «مرگ ناصری» از هرمزگان، لوح تقدیر هیئت داوران به مرتضی شاه کرم بخاطر بازی در نمایش «کابوس با سمفونی سازدهنی» از خوزستان اهدا شد.
 

همچنین لوح تقدیر و جایزه سوم بازیگر مرد به سید علی موسویان برای بازی در نمایش «خون و ماتیک» از تهران، لوح تقدیر و جایزه دوم بازیگر مرد به مهدی زمین پرداز برای بازی در نمایش «پشت بوم» از تهران و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه اول بازیگر مرد به ابوالفضل حاج علی خوانی برای بازی در نمایش «مجلس برخوانی معاشقه حنجر و خنجر» از تهران تقدیم شد.

 

کارگردانی

در بخش خیابانی لوح تقدیر و جایزه سوم کارگردانی به رضا منصوری برای نمایش «بیداری ذرات » از تهران، لوح تقدیر و جایزه دوم کارگردانی به مهدی یوسفی برای نمایش «فریادهای بی صدا» از کرمانشاه ، تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه اول کارگردانی به علی بنائیان و آرش ساربان برای نمایش «آپارتمان ابدی» از خوزستان اهدا شد.
 

در بخش صحنه‌ای لوح تقدیر و جایزه سوم کارگردانی به کیوان صباغ برای نمایش «صد سال تنهایی» از خراسان رضوی، لوح تقدیر و جایزه دوم کارگردانی به رهام مخدومی برای نمایش «پشت بوم» از تهران و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه اول کارگردانی به سروش طاهری برای نمایش «خون و ماتیک» از تهران اهدا شد.
 

در پایان این اعلام جوایز، حسن کشن فلاح مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر فعلی جشنواره فجر، از نمایش های «خون و ماتیک» به کارگردانی سروش طاهری برای «بخش ویژه» و «آپارتمان ابدی» به کارگردانی علی بنائیان و آرش ساربان برای حضور در بخش «خیابانی» دعوت به عمل آورد.
 

در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر ماه مهمانان گرانقدری به شرح ذیل حضور داشتند که به دعوت مجری برنامه عده‌ای از آن‌ها بر روی صحنه حاضر شدند و به اهدای جوایز منتخبین جشنواره پرداختند: قادر آشنا،احمد معین بخش، یدالله وفاداری،ابراهیم گله‌دارزاده، کریم اکبری مبارکه، مهدی سلطانی، حسین فرخی، شکر خدا گودرزی، شهرام کرمی، مهدی شفیعی، مهدی حاجیان، پیمان شریعتی.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.