جشنواره تئاتر مقاومت باید به رسالت تبلیغاتی خود بها دهد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

راهکارهای هنرمندان تئاتر در حوزه مقاومت/

حمید پورآذری گفت: جشنواره تئاتر مقاومت باید به رسالت تبلیغاتی خود بها دهد؛ آن هم از طریق سرمایه گذاری کلان، ارائه ابزار و امکانات لازم و بعضی ساختارشکنی‌ها که در فرار از کلیشه میسر می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، پورآذری با اشاره به لزوم هدفمندسازی جشنواره تئاتر مقاومت به ویژه با هدف جذب مخاطب جوان اظهارکرد: نفس برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت با توجه به مضامینی که بی‌شک بخشی از سال های زندگی همه ما بوده، قابل تقدیر است، اما بخشی از بودجه جشنواره باید با هدف سرمایه‌‌گذاری معنوی و هنری بلندمدت صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: عده‌ای بر این باورند که تئاتر مقاومت تا حدی دچار کلیشه شده است که شاید یک سبب آن اعمال بعضی محدودیت‌ها از سوی سیاست گذاران در مقابل راه هنرمندان باشد.

پورآذری موضوعات قابل پرداخت در حوزه تئاتر مقاومت را بی‌شمار دانست و بیان کرد: شاید این روزها کمی با مشکل متن مواجه ایم که سبب شده تئاتر دفاع مقدس و مقاومت درگیر تکرار شود. این در حالی است که موضوعات قابل پرداخت در این زمینه بی‌شمارند و تنها نگاه خلاقانه نمایشنامه‌نویسان را طلب می‌کند.

این کارگردان تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: باید کمک کرد تا با پذیرش آثار خلاقانه و حمایت مالی و معنوی از آن ها، فرصت اجرای عمومی هم به آثار داده شود تا تمام موضوعات انسانی در قالب تئاتر مقاومت در صحنه تئاتر بیش از پیش جلوه‌گری کنند.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی از ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در شهرستان تبریز و هفته اول مهرماه در بخش‌های صحنه‌ای و میهمان، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در تهران، به دبیری حسین مسافرآستانه، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.