جشنواره تئاتر مناطق به هنرمندان تئاتر استان‌ها و تئاتر کشور کمک خواهد کرد

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

”قادر آشنا” با حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای قشم:

برگزاری جشنواره‌های مناطق در روند تئاتر کشور و همچنین گروه‌های نمایشی استان‌ها تاثیر گذار است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت هرچه بیشتر گروه‌های شهرستانی باشیم.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، “قادر آشنا” مدیرکل هنرهای نمایشی ایران، که برای دیدن آثار جشنواره تئاتر منطقه ای قشم و اختتامیه آن در جزیره آزاده قشم حضور دارد، با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای جزیره قشم گفت: هرقدر که در برگزاری اتفاقهای هنری، به خصوص هنر نمایش، در جای جای کشور تجربه بیشتری کسب کنیم، قطعا در پیشبرد هنر تئاتر بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: صدور حکم مدیریت فرهنگ و ارشاد منطقه آزاده قشم به طور مستقیم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان دهنده توجه ایشان به استان های کشور است و ما نیز با توجه به آمادگی کاملی که مدیریت جزیره داشت، برگزاری سومین جشنواره منطقه ای این دوره را به قشم واگذار کردیم.

آشنا با اشاره به ظرفیت‌هایی که این منطقه دارد، اظهار کرد: در این میان مدیران حوزه فرهنگی منطقه آزاد قشم مساعدت لازم را انجام داده اند تا جشنواره منطقه‌ای را به خوبی برگزار نمایند و آنچه در توان داشتند را به اجرا گذاشتند تا آثار خوبی را شاهد باشیم.

وی سپس به برپایی جلسات نقد و بررسی و همچنین کارگاه های آموزشی در کنار برگزاری این جشنواره منطقه ای اشاره کرد و افزود: قطعا برگزاری این کارگاه ها در کنار جلسات نقد و بررسی کمک بسیار بسیاری به هنرمندان استان ها و در وهله بعد به تئاتر کشور خواهد کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی ایران در پایان با بیان اینکه بدین طریق رقابتی میان بهترین‌های استان ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گروه‌های حاضر در جشنواره توانستند از آثار یکدیگر دیدن نموده و از تجارب بسیاری برای ارائه آثار بهتر بهره‌مند شدند.

گفتنی است، جشنواره تئاتر منطقه ای قشم با حضور گروه‌های نمایشی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و تهران از ۱۷ تا ۲۰ آبان ماه در جزیره قشم برگزار شد و امشب، ۲۰ آبان ماه، نیز اختتامیه این جشنواره برپا خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.