جشنواره رشد یک سر گردن بالاتر از جشنواره کودک است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

علی شاه‌حاتمی:

یک کارگردان سینما معتقد است؛ فیلم و سینما به عنوان یک رسانه نقش مهمی در پرورش فکر و اندیشه و هویت جامعه دارد و از این‌رو جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این زمینه بسیار موثر است.

به گزارش ممتاز نیوز؛ علی شاه‌حاتمی کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان با بیان مطلب فوق به ستاد خبری این جشنواره گفت: متاسفانه در میان خانواده‌ها و حتی در مدارس کمتر به اهمیت آموزش توجه شده است.

وی با اشاره به عنوان وزارت آموزش و پرورش افزود: ما هنوز نمی‌دانیم منظور از پرورش در نام وزارتخانه دقیقا بر چه مفهومی تاکید دارد، فکر، اندیشه، تحصیل و یا خلاقیت؟ به نظر من در ابتدا باید تعریف مشخص و واحدی از پرورش ارائه کرد و توضیح داد چرا پس از آموزش آمده است.

این کارگردان در ادامه با اشاره به میانگین سنی جوان جامعه، گفت: با توجه به اینکه ما جامعه جوانی داریم، فیلم به عنوان یک رسانه نقش مهمی در پرورش فکر و اندیشه و رشد هویت جامعه دارد و از سوی دیگر نیز جشنواره فیلم رشد به سبب سابقه و پرونده درخشان خود می‌تواند در این زمینه بدرخشد.

شاه‌حاتمی ادامه داد: من معتقدم جشنواره فیلم رشد حتی از جشنواره کودک نیز یک سر و گردن بالاتر است زیرا در عین حال که بین‌المللی است و به موضوع کودک می‌پردازد، به مباحث آموزشی و تربیتی نیز نگاه ویژه‌ای دارد.

این سینماگر هچنین به یکی از مشکلات این دوره جشنواره که از زبان مدیران آن مطرح شده اشاره کرد و اضافه کرد: گویا بودجه جشنواره در این دوره ضعیف است. باید توجه داشت که اگر قرار است از هویت خود مراقبت کنیم و نخواهیم اندیشه اشخاص سرزمین‌مان به سوی بیگانه سوق پیدا نکند و به مسیر درست بازگردد، نیاز به بودجه کافی است.

وی اظهار امیدواری کرد مشکلات جشنواره فیلم رشد رفع شود تا شاهد ظهور آن فراتر از چیزی که امروز وجود دارد، باشیم.

فیلم بلند داستانی “رویای سینما” با کارگردانی مشترک علی شاه‌حاتمی و پسرش، که در چهل‌وسومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد روی پرده می‌رود، قصه بچه‌های این سرزمین است که عاشق سینما و بازیگری می باشند.

گفتنی است، چهل‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از روزهای ۳ تا ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.