جشنواره زوریخ از هلن هانت قدردانی می‌کند

سینما پرس-گروه سینما/ مسئولان برگزارکننده هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ با اهدای جایزه چشم طلایی دستاورد بازیگری این جشنواره سوییسی به هلن هانت، از این بازیگر صاحب نام قدردانی می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، هلن هانت؛ بازیگر فیلم های سینمایی «دیوانه تو» (Mad About You)، «گردباد» (Twister) و «چیزی که زن‌ها می‌خواهند» (What women Want) با دریافت جایزه چشم طلایی دستاورد بازیگری هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره سوییسی قرار می گیرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، هلن هانت که پیش از این در سال ۱۹۹۸ میلادی برای بازی در فیلم سینمایی «از این بهتر نمیشه» (As Good as It Gets) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، نخستین زنی است که در تاریخ جشنواره زوریخ جایزه چشم طلایی دستاورد بازیگری این جشنواره سوییسی را دریافت می کند.

مسئولان برگزارکننده هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ جایزه هلن هانت را پیش از نمایش جدیدترین فیلم این بازیگر مطرح به نام «جلسات» (The Sessions) در این جشنواره بین المللی به او اهدا می کنند. بن لوین کارگردان «جلسات» است و ویلیام ایچ مکی در این فیلم سینمایی بازی کرده است.

همچنین برخی از فیلم های مطرح و برجسته هانت مانند «بهتر از این نمیشه»، « چیزی که زن‌ها می‌خواهند» و «سپس او من را پیدا کرد» (Then She Fpund Me) نیز در این دوره از جشنواره فیلم ونیز به نمایش در می‌آیند.

ریچارد گیر؛ بازیگر فیلم های سینمایی «یک مامور و یک مرد شریف» (An Officer and a Gentleman)، «ترس اولیه» (Primal Fear) و «زن زیبا» (Pretty Woman) نیز دیگر هنرمندی است که با دریافت جایزه «آیکون طلایی» یک عمر دستاورد هنری هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره سوییسی قرار می گیرد.

گیر در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) پاییز سال جاری و پس از اکران جدیدترین فیلم سینمایی‌اش به نام «قضاوت کردن» (Arbitrage) در هشتمین دوره این جشنواره سوییسی جایزه خود را دریافت می کند.

نیکولاس جارکی علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان، فیلمنامه «قضاوت کردن» را نیز نوشته است و این فیلم سینمایی موفقیت‌های یک تاجر دوروی آمریکایی در شب تولد ۶۰ سالگی‌اش را به تصویر می‌ کشد. همچنین سوزان ساراندون، تیم راث، بریت مارلینگ و جنیفر باتلر دیگر بازیگرانی هستند که به همراه ریچارد گیر در «قضاوت کردن» ایفای نقش کرده اند.

مسئولان برگزارکننده هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ چندی پیش نیز به صورت رسمی اعلام کردند که فرانک دارابونت؛ کارگردان فیلم های سینمایی «رستگاری در شاوشنک» (The Shawshank Redemption) و «مسیر سبز» (The Green Mile) ریاست هیات داوران بین المللی این جشنواره سوییسی را برعهده دارد.

دبورا آکویلا؛ مسئول انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «هفته من با مرلین» (My Week with Marilyn)/ مایکل شامبرگ؛ مجری طرح فیلم سینمایی «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction)/ دنیل اسپینوزا؛ کارگردان سوئدی فیلم سینمایی «خانه امن» (Safe House)/ کارلوس لیل؛ بازیگر سوییسی و پیترو اسکالیا؛ تدوینگر برنده اسکار نیز اعضای هیات داوران بین المللی هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ را تشکیل می دهند.

همچنین جان تراولتا؛ بازیگر فیلم های سینمایی «داستان عامه پسند»، «تغییر چهره» (Face/Off) و «گریس» (Grease) نیز با دریافت جایزه «چشم طلایی» یک عمر دستاورد هنری هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره سوییسی قرار می گیرد.

تراولتا که در فیلم سینمایی «وحشی‌ها» (Savages) بازی کرده است، جایزه خود را پس از نمایش این اثر در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ دریافت می کند.

الیور استون کارگردان «وحشی‌ها» است و شین سالرنو و دون وینسلو نیز به طور مشترک فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته اند. این فیلم درام جنایی داستان دو همکار را به تصویر می کشد که برای آزاد کردن دوستشان که توسط یک قاچاقچی مکزیکی دزدیده شده است به مبارزه با او برمی‌خیزند. تایلر کیش، آرون تایلر جانسون و بلیک لایولی نیز از جمله بازیگرانی هستند که در کنار ترولتا در فیلم سینمایی «وحشی‌ها» ایفای نقش کرده اند.

مسئولان برگزارکننده هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ چندی پیش نیز اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه «چشم طلایی» این جشنواره سوییسی به جری وینتراب، از این کارگردان صاحب نام سینمای جهان قدردانی می کنند. سه گانه معروف و پرفروش «یاران اوشن» (Ocean`s Eleven Ocean`s Twelve & Ocean`s Thirteen) از جمله برجسته ترین آثاری هستند که وینتراب پیش از این تهیه کنندگی آن ها را برعهده داشته است.

وینتراب جایزه خود را در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) پاییز سال جاری، همزمان با تولد ۷۵ سالگی‌اش دریافت می کند. همچنین مسئولان این دوره از جشنواره فیلم زوریخ اعلام کرده اند که علاوه بر اهدای جایزه به جری وینتراب، برخی از برجسته ترین آثار این تهیه کننده سرشناس هالیوودی مانند «کودک کاراته باز» (The Karate Kid)، «آه، خدا» (Oh, God)، «شام» (Diner) و «نشویل» (Nashville) نیز در این جشنواره سوییسی نمایش داده می شوند.

وینتراب در آخرین پروژه خود تهیه‌کنندگی فیلم تلویزیونی «بعد از شمعدان» (Behind the Candelabra) را برای شکبه تلویزیونی «اچ بی او» برعهده گرفته است. استیون سودربرگ کارگردانی «بعد از شمعدان» است و مایکل داگلاس نیز در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کند.

هشتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ بین روزهای ۲۰ تا ۳۰ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۹ مهر) در شهر زوریخ کشور اروپایی سوییس برگزار می شود.

فیلم سینمایی «پناه بگیر» (Take Shelter) به نویسندگی و کارگردانی جف نیکلز در سال گذشته موفق شده بود جایزه چشم طلایی بهترین فیلم هفتمین دوره جشنواره فیلم زوریخ را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۷۵۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.