جشنواره شعر انقلاب گفتمان انقلاب اسلامی را احیاء می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری با اشاره به برگزاری دومین کنگره شعر انقلاب در سال جاری گفت: به طور کلی تمام  جشنواره‌ها با هدف شناسایی، جذب و تعامل دراز مدت با هنرمندان برگزار می‌شود ولی در خصوص جشنواره شعر انقلاب که خوشبختانه استعدادهای خوبی در آن شناسایی شده‌اند، باید بگویم طرح دوباره و احیای موضوع انقلاب و گفتمان انقلاب در هنر به نحوی خاص از اهداف کلی این جشنواره است.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری درباره تفاوت‌های عمده دومین دوره جشنواره شعر انقلاب با دوره پیش گفت: یکی از تفاوت‌های عمده این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته اضافه شدن بخش پژوهش و همچنین برداشتن شرایط سنی شرکت کنندگان است.

وی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته و وجود نواقصی که در آن دوره از جشنواره وجود داشت و بنا به استقبال هنرمندان به بخش پژوهشی، امسال بخش پژوهش را به این دوره از جشنواره افزودیم.

این شاعر ادامه داد: در دومین جشنواره شعر انقلاب شرط سنی برای شرکت‌کنندگان برداشته شد تا همه هنرمندان جوان، نوجوانان و پیشکسوت بتوانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 وی در خصوص استقبال هنرمندان در این دوره از جشنواره شعر انقلاب گفت: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بوده و با وجود اینکه هنوز فراخوان‌های ما  به مراکز مختلف فرهنگی ـ هنری ارسال نشده، بر اساس آمار هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

داوودی اجتماعیات، دفاع مقدس و اعتراض را از مهم‌ترین موضوعات ادبیات انقلاب اسلامی برشمرد و در ادامه بیان کرد: ادبیات انقلاب اسلامی یک موضوع کلی است و شاعران بر اساس نوع نگاهشان نسبت به این موضوعات می‌توانند آثارشان را ارسال کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.