جشنواره شعر فجر جای خودش را در میان مخاطبان باز کرده است

۱۹ام بهمن ،

رضا حمیدی گفت: افزایش تعداد شرکت کنندگان در هر دوره نشان می دهد که این جشنواره هر سال بیش از سال قبل جای خود را میان مخاطبان باز کرده است.

رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت:  همانطور که اعلام شد تعداد شرکت کنندگان امسال ۲۰۳۷ نفر است و این نشانگر روند رو به رشد تعداد شرکت کنندگان در هر دوره است.

وی ادامه داد: در این دوره ۳۹٫۵ درصد از شرکت کنندگان زن و ۶۰٫۵ درصد آنان مرد می باشند.

دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر در رابطه با اعلام اسامی داوران قبل از برگزاری جشنواره تصریح کرد: در دوره های پیشین اسامی داوران یا اعلام نمی شد یا این که پس از پایان جشنواره اعلام می شد.

وی ادامه داد: امسال تصمیم گرفته شد تا با اعلام اسامی داوران قبل از برگزاری جشنواره به شاعران این اطمینان خاطر را داده که دقت های لازم انجام می گردد.

وی افزود: این مساله سبب می گردد تا هم داوران مسئولیت خود را دقیق تر انجام دهند و هم شرکت کنندگان با همت بیشتری آثار خود را بفرستند.

حمیدی افزود: امسال قرار است کتابی با محتوای مجموعه آثار و بیوگرافی شاعران شاخص ارائه شود و هدف از این اقدام معرفی شاعران پیشکسوت و شاخص به مردم است.

وی در پایان افزود: جشنواره شعر فجر از سومین دوره خود به صورت رقابتی برگزار شده و افزایش تعداد شرکت کنندگان در هر دوره نشان می دهد این جشنواره جای خودش را در میان مخاطبان هر سال بیش از سال قبل باز می کند.

لازم به ذکر است که داوران این دوره در سه مرحله مقدماتی ، ارزیابی و هیات داوران داوری می کنند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.