«جشنواره طنز مکتوب» نقطه عطفی در اتفاقات طنز کشور است

۶ شهریور – ۰۴:۵۱:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عباس سجادی، شاعر و مجری تلویزیون:

بزرگنمایی:  

عباس سجادی شاعر و طنز پرداز گفت: شکل گیری جشنواره طنز مکتوب به همت دفتر طنز حوزه هنری که هفتمین دوره اش هم در حال برگزاری است، نقطه عطفی در اتفاقات طنز کشور محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، عباس سجادی شاعر، طنز پرداز و مجری برنامه های ادبی تلویزیون با بیان این مطلب افزود: اساسا با افتتاح دفتر طنز در حوزه هنری و تلاش های استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد که مبدع این حرکت بودند، رویکرد به طنز مکتوب در دهه هشتاد، رویکرد بسیار خوبی بود.
سجادی ادامه داد: این فضا باعث شد زائقه مردم نسبت به طنز کمی تغییر کرده و اصلاح شود و همچنین مسئولان هم نسبت به طنز توجه ویژه ای داشته باشند و آن را بپذیرند.
وی طنز پردازی را حرکت بر لبه تیغ توصیف کرد و گفت: چه در گذشته و چه در آینده همیشه حساسیت نسبت به طنز وجود داشته و دارد، اما قدر مسلم این است که هر چیزی به مرور زمان تکرار شود، نهادینه خواهد شد؛ طنز در حال نهادینه شدن است، از این رو حساسیت های زیادی که امروز نسبت به طنز وجود دارد کم کم در جامعه موجودیت خودشان را از دست می دهند؛ من این را به فال نیک می گیرم و فکر می کنم گام بسیار بلند و خوبی است و امیدوارم در آینده گام های بلند تری برداشته شود.
این شاعر درباره برگزاری جشنواره طنز مکتوب گفت: من کم و بیش در جریان برگزاری جشنواره طنز مکتوب بوده و در دوره هایی هم، خودم اجرای برنامه های آن را بر عهده داشتم، به نظر می آید روند برگزاری این جشنواره رو به رشد و بهبودی است.
عباسی در پایان گفت: البته از جشنواره طنز مکتوب توقع می رود که این بهبودی ها با سرعت بیشتری اتفاق بیافتد، اما به هر حال گام های مثبتی برداشته شده است که امیدواریم هرچه زودتر به کمال خودش برسد.
شایان ذکر است، هفتمین جشنواره طنز مکتوب به همت دفتر طنز حوزه هنری ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه در تهران برگزار می شود

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۷۱۶۵۱۵۰۰۶۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.