جشنواره ظرفیت قابل توجهی برای خوب دیده شدن جوانان سرباز است

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور:

سردار جزایری گفت: جوان سرباز، جوان مومن به انقلاب اسلامی است که دارای انگیزه‌های قوی برای پیشرفت و اقتدار افزایی کشورش است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا ستاد خبری جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع)، سردار جزایری رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان این مطلب که جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) دارای تنوع موضوعی است از این رو بخش قابل توجهی از قشر جوان را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد، اظهار داشت: سربازان بخش قابل توجهی از جوانان کشورمان را در هر مقطع زمانی تشکیل می‌دهند که زیر نظر نیروهای مسلح در حال آموزش و خدمت رسانی‌اند و از آنجایی که خود مقوله سربازی هم دارای تنوع موضوعاتی است که خود باز طیف وسیعی را پوشش می‌دهد لذا این نکته بیانگر این است که طیف وسیعی از سربازان با موضوعات متنوع می‌توانند مخاطب این جشنواره باشند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تصریح کرد: انتخاب جوان برتر سرباز بر اساس مقولاتی چون ایثار، فداکاری، فعالیت‌های موثر دفاعی و خدماتی، فن آوری و مقولاتی که از طرفی با اقتدار کشور و از طرف دیگر با مقوله امنیت ارتباط دارد صورت می‌گیرد و از آنجا که جشنواره دارای دو شاخصه اصلی جوان و سرباز است؛ قشر جوان بعد اصلی آن را در بر می‌گیرد لذا ترکیب این سه در مجموع انتخاب جوان سرباز برتر را صورت می‌دهد.

سردار جزایری ضمن اظهار خرسندی از مورد توجه قرار دادن قشر سرباز در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) بیان داشت: برای معرفی سربازان نمونه، کمیته داوری از رده‌های مختلف نیروهای مسلح انتخاب شده که این گروه مبتنی بر شاخص‌های معرفی شده تعداد سربازان را گزینش می‌نماید تا در مرحله بعدی انتخاب نهایی صورت گیرد. 

وی همچنین در ادامه بیان داشت: هر سال یکی از بخش‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی پیش قدم برگزاری جشنواره می‌شود و لذا مدیرت اجرایی کار به عهده آن سازمان است امسال نیز این مهم بر عهده سپاه پاسداران است و هیات داوران از میان این طیف انتخاب شده است.

سردار جزایری افزود: جوان سرباز، جوان مومن به انقلاب اسلامی است که دارای انگیزه‌های قوی برای پیشرفت و اقتدار افزایی کشورش است تا بتواند سهمی بزرگ در راستای اقتدار ملی کشور ایفا کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اشاره به این مطلب که جشنواره در طول زمان می تواند بستر مناسبی برای فرهنگ سازی ایجاد کند، گفت: دست اندرکاران این گونه جشنواره‌ها باید به فکر اقدامات بعدی باشند تا جوانان بتوانند گام‌های بیشتری را بردارند. این حرکتی است که باید در آینده مورد توجه مسئولان برگزاری جشنواره قرار گیرد. چنانچه زمان کافی را در اختیار داشته باشیم تا تعداد قابل توجهی جشنواره‌های کوچکتر در رده های مختلف نیروهای مسلح برگزار کنیم و برگزیده های را به جشنواره جشنواره ها معرفی کنیم قدمی بزرگ برای بهبود برگزاری جشنواره است.

وی در پایان تاکید کرد: سربازان یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی هستند از یک طرف خود جوانان و سربازان باید قدر و منزلت خود را به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه های کشور بدانند از طرفی مدیران و کسانی که عهده دار کار سرباز ی هستند باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.