جشنواره «عمار» در دراز مدت به اوج خواهد رسید

۱۳م دیماه ،

حمید بهمنی:

سینماپرس-گروه سینما/حمید بهمنی در خصوص برگزاری سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار بر اساس وعده های مدیران این جشنواره در نهایت ارزشمندی، دقت و شفافیت برگزار شد.

حمید بهمنی در گفت و گو با سینماپرس در مورد برگزاری سومین دوره جشنواره «عمار» گفت: این جشنواره از شخصیت عمار گرفته شده و جشنواره ای به شدت تأثیرگذار است و امیدوارم که مورد حمایت معنوی قرار بگیرد.

بهمنی در خصوص چشم انداز این جشنواره گفت: جشنواره عمار از تأثیرگذاری بالایی در آینده برخوردار است؛ فیلم سازان گمنام با آرزوهایی که در سایر جشنواره ها برآورده نشده با حضور در این جشنواره می توانند استعدادهای خود را در معرض دید قرار دهند.

وی افزود: این جشنواره از هر نظر قابل اعتنا است و برتری معنوی دارد؛ در مقایسه با جشنواره های دیگری که با هزینه های گزاف برگزار می شوند در رده بالاتری قرار دارد.

بهمنی در خصوص تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره ها همچون فجر گفت: متأسفانه امروزه جشنواره هایی برگزار می شوند که تنها از زرق و برق زیاد برخوردارند و تأثیرگذاری آن ها به شدت پایین است.

وی در ادامه افزود: با نگاهی به صحبت های مسئولان برگزاری این جشنواره می توان دریافت که جشنواره عمار از لحاظ ساختاری و نرم افزاری با جشنواره فجر تفاوت دارد و به اعتقاد من به هیچ وجه به سمت ماهیت جشنواره فجر نمی رود.

بهمنی با اشاره به اینکه ماهیت جشنواره عمار نگاهی دقیق به دوران و زمانه است گفت: جشنواره عمار هیچ‌گاه به مانند جشنواره فجر نخواهد شد چرا که ساخت این دو جشنواره از لجاظ محتوا و فرم با هم، فاصله نجومی دارد.

وی در این خصوص ادامه داد: خوشبختانه جشنواره عمار از لحاظ بعد معنوی در راستای دیگر جشنواره ها قدم بر می دارد؛ در حقیقت هدف تمامی این جشنواره ها اعتلای سینمای ایران و پرورش انقلاب است.

بهمنی با اشاره به اینکه جشنواره ها باید به صورت مستقل عمل کنند و هیچ دولتی بر آنها احاطه نداشته باشد گفت: جشنواره عمار جشنواره ای کاملا مستقل است و هیچ دولتی بر نحوه عملکرد آن احاطه ندارد و نمی توان هیچ شباهتی میان آن و جشنواره فجر در آینده قائل شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره عمار در دراز مدت به اوج خواهد رسیدگفت: تمام حسن سومین دوره جشنواره مردمی عمار به سادگی آن است و اگر بتواند این سادگی را در آینده در ساخت فیلم ها در پیش بگیرد می تواند با کمک های مردمی به مرحله ظهور و نور افشانی برسد.

وی در خصوص استقلال عمل جشنواره عمار گفت: لازم است که برای جلوگیری از هرگونه سیاست زدگی و تأثیرات جناحی این جشنواره به صورت مستقل و پاک عمل کند؛ تحت نظر مردم و با تفکر ولایتی و جمهوری اسلامی در مسیر اعتلای آرمان های نظام قدم بردارد.

وی در خصوص انتظاراتش از برگزاری این جشنواره گفت: بسیار غبطه خوردم که چرا زودتر از برگزاری این جشنواره آگاه نشدم؛ اگر در بحث اطلاع رسانی دقت بیشتری صورت بگیرد و گستره آگاهی وسیع تر شود در دوره های بعدی شاهد حضور چشمگیر هنرمندان و فیلم سازان مستعد خواهیم بود. با حضور و همکاری اشخاصی که دغدغه انقلاب دارند می توان گوی سبقت را از دیگر جشنواره ها ربود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۷۰۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.