جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی قدرت بین المللی شدن را دارد

به گزارش ایمنا، محمد مهدی نژاد نوری عصرشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان افزود: این جشنواره اهمیت و شایستگی لازم را برای مطرح شدن در سطح بین المللی به ویژه در میان کشورهای اسلامی و مستقل دارد.
وی بیان داشت: متولیان برگزاری جشنواره شیخ بهایی می توانند با استفاده از بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه علمی کشور این جشنواره را به طور همزمان در سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر برگزار کنند
معاون پژوهشی وزارت بهداشت، گفت: با این کار ضرورت حضور فیزیکی در جشنواره از بین می رود و امکان مشارکت بیشتر و پویایی از سراسر دنیا در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه این جشنواره نباید فقط به یک رخداد سه روزه خلاصه شود، تصریح کرد: این جریان باید به عنوان جریانی سازنده در حوزه علم و فناوری تبدیل شود.
مهدی نژاد نوری با اشاره به اینکه در ارزیابی طرح‌های رسیده به جشنواره شاخص‌های جدیدی مانند صادرات، عرضه ایده در مرزهای فناوری و کیفی بودن محصولات در نظر گرفته شود، ادامه داد: این در حالی است که برگزیدگان این جشنواره باید از حمایت‌های مالی و معنوی لازم بهره مند شوند.
معاون وزیر علوم با اشاره صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، گفت: این صندوق با سه هزار میلیارد دلار سرمایه اولیه و قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فرصتهای لازم را برای حمایت از فن آفرینان فراهم می کند.
وی با تاکید بر برگزاری هر دو سال یکبار جشنواره شیخ بهایی، بیان داشت: این کار موجب محسوس یودن تفاوت ها خواهد شد به علاوه رصد وضعیت برگزیدگان دوره های قبل جشنواره موجب ارتقای سطح جشنواره می شود. 

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.