جشنواره فیلم‌نامه نویسی و عکس مد و لباس برگزار می شود

خبرگزاری آریا-اولین جشنواره فیلم‌نامه نویسی فیلم کوتاه و عکس به منظور ارتقای فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی و صیانت از آن آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا،این جشنواره در موضوعاتی همچون نقش مایه‌ها و صنایع دستی حوزه مد و لباس و نقش آن در لباس زن ایرانی، مد و لباس ایرانی اسلامی و نقش آن در تقویت هویت جوان ایرانی، لباس ایران در سیر تاریخی آن، لباس اقوام ایرانی از نظر زیباشناسی، مولفه‌های تاثیرگذاری بر مسیر تحول لباس ایرانی، زیباشناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، نقش هنر در ارتقای جایگاه پوشش زن ایرانی، دوخت‌های سنتی ایرانی و جایگاه آن در لباس زن ایرانی و در نهایت مد و لباس از منظر معارف دینی و سیره معصومین علیهم السلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل فیلم‌نامه‌های کوتاه از ۱ دقیقه تا زمان حداکثر ۱۵ دقیقه در قالب بخش‌های داستانی، مستند، تجربی‌ و پویا نمائی است.

بخش ویژه جشنواره در سه حوزه ارائه مقالات، تحقیق و پژوهش‌های مرتبط، فیلمنامه‌ها، طرح‌ها و مقالاتی که به طور اختصاصی از طریق دانشجویان دانشگاه‌های سراسرکشور در ارتباط با مسئله مد و لباس ارسال می‌شود و بخش عکاسی با محوریت پوشش اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

به ۴ نفر برگزیده بخش فیلمنامه نویسی کوتاه با هماهنگی‌ سازمان‌های مربوطه سینمائی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان و اعتبار تولید آثارشان ارائه می‌شود که شرح آن در فراخوان آمده است.

متقاضیان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم نامه کوتاه و یا عکس تا تاریخ۲۰ مهر ماه به آدرس دبیر خانه واقع در ساختمان بنیاد ملی مد ولباس یا به آدرس اینترنتیhonari.farhang.gov.ir ارسال نمایند.

اولین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد و لباس توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی وابسته به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آبان در فضای مجازی برگزار می‌شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.