جشنواره فیلم فجر فقط اسم بین الملل را یدک می کشد / داوران جشنواره دوستانه فیلم ها را انتخاب نکنند

۱۶م دیماه ،

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما گفت: داوران جشنواره فیلم فجر به صورت سلیقه ای و دوستانه فیلم ها را برتر انتخاب نکنند.

امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر که جشنواره ای در رابطه با انقلاب اسلامی است به نوعی جشن پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود، گرچه در چند سال قبل این جشنواره خوب عمل نکرده است.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جشنی بگیریم که در آن رقابتی میان فیلمسازان مطرح باشد، نباید صرفاً به گروهی خاص توجه شود، بلکه باید فراهم کردن شرایط برای همه فیلمسازان به آثار ارزشمند و اثرگذار بها داده شود.
تهیه کننده فیلم سینمایی “اشک سرما” افزود: واقعیت ها را به درستی قضاوت کنیم و اگر کسی فیلمی ساخت که استحقاق جایزه را داشت  فارغ از هر گونه حب و بغض به آن بدهیم.
شریفی با اشاره به نبود برنامه ریزی های دقیق در جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: متاسفانه جشنواره فیلم فجر برنامه ریزی درستی برای اهالی رسانه و مطبوعات ندارد و به نظر من یک جشنواره ای که از یک سال قبل فرصت برای برگزاری دارد، باید برنامه ریزی دقیق و مشخصی داشته باشد.
این تهیه کننده افزود: این موضوع یکی از نقاط ضعف جشنواره فیلم فجر است که گمان می کنم محمدرضا عباسیان امسال این قضیه را حل کند تا مردم در سالن های نمایش منتظر اکران فیلم ها نباشند.
شریفی به اینکه جشنواره فیلم فجر برای کارگردانان در مورد میزان تاثیرگذاری گفت: جشنواره  فیلم فجر مهمترین سکوی پرتاب برای کارگردانان فیلم اولی است زیرا در این مراسم متخصصان فن و صاحب نظران سبک آثار آنها را قضاوت و داوری می کنند و اگر آنها فیلم قابل توجهی داشته باشند قطعاً دیده می شود.
شریفی با اشاره به بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر فقط اسم بین الملل را یدک می کشد، می‌گوییم بین الملل، یعنی باید حداقل با داشتن فیلم از ۳۰ کشور دنیا در جشنواره فیلم فجر حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ اما در جشنواره فجر در بخش بین الملل ۵ فیلم ایرانی شرکت می کند و ۲ فیلم خارجی که این به معنای بین الملل نیست.
این تهیه کننده  خاطرنشان کرد: داوران جشنواره به صورت دوستانه و سلیقه ای فیلم را بررسی و انتخاب نکنند، بلکه اگر فیلمی ارزشمند است و حرفی برای گفتن دارد آن را مدنظر داشته باشند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.