جشنواره فیلم عمار یک ” شو ” نیست!

ممتازنیوز:

IMG12510591

یکی از داوران چهارمین جشنواره فیلم عمار با تاکید بر آموزش و تربیت فیلمسازان حاضر در جشنواره عمار از اینکه جشنواره عمار یک شو نیست و باید این حرکت ادامه داشته باشد، سخن گفت.

انسیه شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کیفیت فیلمنامه ها و آثاری که در چهارمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار ارائه شده بود، گفت: امسال آثار خوبی در جشنواره ارائه شد و این نشان می داد که فیلم ها و فیلمنامه ها بسیار هدفمند حرکت می کنند. البته امسال هم حجم آثار ارسالی و هم کیفیت این فیلمنامه ها بسیار بالا و از هر لحاظی این آثار بسیار امیدوارکننده بودند.

وی درباره ویژگی های جشنواره فیلم عمار بیان کرد: جشنواره های ما در اکثر موارد با مردم فاصله داشته اند اما جشنواره عمار این فاصله و این تعریف معمول از جشنواره ها را شکست و با دل و جان مردم ارتباط برقرار کرد. حتی شکل افتتاحیه این جشنواره و اینکه ویژه ترین و بالاترین مهمانان آن خانواده های شهدا هستند باعث شده که این جشنواره واقعا مردمی باشد و حرکت بسیار خوبی را در پیش گرفته است.

کارگردان “زیباتر از زندگی” و “شب بخیر فرمانده” درباره استقبال هنرمندان حرفه ای از این جشنواره اظهار کرد: آن هنرمندان و افرادی که حرفی برای گفتن دارند به دنبال ماوایی همچون جشنواره عمار هستند، البته کسانی هم که کالایی دارند که در هر بازاری به فروش می‌‌رسد می‌توانند این جشنواره را به عنوان راه دیگری برای نمایش فیلم های خود انتخاب کنند. به هرحال امسال استقبال خوبی از فیلم عمار شد.

این داور فیلم های جشنواره عمار در ادامه “عمار” را جشنواره ای دانست که در زمان جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد و گفت: هرآنچه که به مردم مربوط شود و به شکل خوبی بیان شود باعث می شود که از طرف مردم مورد استقبال قرار بگیرد.

شاه حسینی در پایان با تاکید بر اینکه برای ارتقا و رشد این جشنواره باید عوامل فیلمساز و تولیدکنندگان فیلم ها آموزش ببینند، گفت: باید برای عواملی که به عنوان فیلمساز و فیلمنامه نویس و کارگردان و … حضور دارند، کارگاه های آموزشی و تخصصی برگزار کرد و این عوامل را تربیت کرد تا بتوانند رشد بهتری داشته باشند. جشنواره عمار با باقی جشنواره ها متفاوت است بنابراین نباید بعد از اینکه این افراد را به خود جذب کرده آنها را رها کند یا چراغش را تا سال بعد خاموش کند چراکه جرکت عماری باید همواره در جامعه جریان داشته باشد. جشنواره فیلم عمار یک “شو” (نمایش) نیست بلکه یک هدف، یک راه و به نوعی جریان سازی است.

ذره بین : امیدواریم همینطور که شما میگید باشه!

مهر


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.