جشنواره فیلم های مستند در سیما برگزار می شود

‘بهروز خلجی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: آثار جدید مستند برای این شبکه خریداری شده که در مراحل ترجمه،دوبله و صداگذاری قرار دارد و تاکنون یک سوم آثار خریداری شده برای پخش آماه شده اند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره تلویزیونی روزانه دو مستند جدید خارجی به همراه برنامه های مستند داخلی خریداری شده از مستندسازان پخش می شود و در مجموع این شبکه برای ۹۳ روز تابستان هر روز جدیدترین مستندهای ایران و جهان را روی آنتن خواهد داشت.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما با بیان اینکه تابستان امسال با ۹ عید مذهبی همراه است،افزود: متناسب با اعیاد مذهبی و ملی برنامه های مفرح و شاد مستند از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

خلجی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای جوانان و بویژه علاقه مندان به آثار مستند دانست و گفت: قرار است ساعت پخش مناسبی به این آثار اختصاص یابد تا دانشجویان و جوانان بتوانند جدیدترین مستندهای جهان را مشاهده کنند.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما توضیح داد: در جشنواره تابستانه مستند بخشی نیز به امور مخاطبان اختصاص یافته است و بینندگان می توانند با ارسال پیامک و یا مراجعه به وب سایت شبکه مستندهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

خلجی افزود: همچنین قرار است پرسش هایی درباره محتوای مستندهای پخش شده طراحی و به مسابقه گذاشته شود تا از این طریق ضمن تعامل با مخاطبان، جوایزی نیز به برندگان اهدا شود.

** علاقه مندی مردم به مستندهایی درباره طبیعت

مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما همچنین درباره اینکه علاقه مندی مخاطبان شبکه بیشتر روی چه نوع مستندهایی متمرکز است، اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در پایگاه اطلاع رسانی این شبکه نیمی از مخاطبان به مستندهای مربوط به طبیعت علاقه دارند.

خلجی افزود: ۲۵ درصد مردم نیز خواهان پخش مستندهای علمی بوده و ۱۱ درصد نیز به مستندهای سیاسی علاقه دارند.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما با تاکید بر اینکه مستندهای خارجی خریداری شده، منحصر به یک یا چند شبکه نیست، گفت: محتوا و نوع ساخت آثار مستند، اولویت این شبکه در خرید آثار خارجی است و به دنبال خرید از شبکه خاصی نیستیم.

وی یادآور شد که از میان مستندهای ایرانی نیز آثار متعددی از طریق فراخوان منتشر شده از سوی شبکه مستند خریداری شدند که طبیعت ایران، اقوام، آیین ها و رسوم مردم محور مضامین این آثار را تشکیل می دهد.

خلجی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد که ۷۰ درصد از مستندهایی که تابستان امسال از شبکه مستند پخش می شود، برای نخستین بار در جدول پخش جای گرفته باشند.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما افزود: تابستان سال گذشته این شبکه تازه راه اندازی شد و اولویت در پر کردن آنتن بود؛ به همین خاطر برخی آثار با کیفیت متوسط نیز از این شبکه پخش می شد.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از یکسال از راه اندازی شبکه مستند، این شبکه تلویزیونی به نقطه ای رسیده که برنامه های مختلفی را با کیفیت خوب خریداری و از بازپخش آثار قبلی که از این شبکه و حتی دیگر شبکه های سیما پخش شده اند، تا جایی که ممکن است، پرهیز کند.

فراهنگ **۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۸۷۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.