جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، جشنواره ای مدرن با تکیه بر زیبا شناسی است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم جشنواره همراه تهران:

مهرداد اسکویی که به عنوان دبیر بخش فیلم در دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران معرفی شده است، دیدگاه های خود را در مورد داوری آثار تشریح کرد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی؛ مهرداد اسکویی در آستانه برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم سازی با تلفن همراه، در خصوص این جشنواره گفت:من فکر می کنم که در بخش داوری سال قبل سرمایه گذاری که به لحاظ زمانی در فیلم ها کردیم و در عین حال وقتی که گذاشتیم برای کلاس های جشنواره سبب شد که در وهله اول همه، خصوصا دانشجویان را با ویژگی های خودشان و تلفن همراه آشنا کنیم و بدانیم فیلم سازی با موبایل چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان خود ویژه و یا داخل یک شخص و یا آنچه که به آن فکر می کند را تبدیل به داستان کرد، سپس چگونه با تلفن همراه طراحی اش کرد و در نتیجه به شکل یک فیلم یا مجموعه ای عکس عرضه اش کرد. این تلاشی بود که در بخش فیلم و عکس سال قبل انجام شد.

اسکویی ادامه داد:در کل کارگاه های آموزشی کمک بزرگی بود به طوری که خروجی اش تفاوت نگاهی بود که به وجود آمد و من فکر می کنم این سرمایه زمانی، آموزشی و برنامه ریزی های پیوسته ای که از سال قبل تا امسال انجام شده با نتیجه ی کمی و کیفی در این دوره جشنواره در آثار ارسالی نشان داده می گردد.

کارگردان مستند”از پس برقع” در مورد استانداردهای آثار گفت: در بخش فیلم برای ما کیفیت تصویر گرفته شده بسیار مهم نیست؛ نه این که در کل مهم نباشد می گویم تاثیرگذار نیست. به سبب این که ممکن است کسی گوشی ساده تری داسته باشد و کیفیت تصویر ضبط شده اش نسبت به گوشی های مدرن استاندارد نباشد، اما آنچه که فیلم ساز می خواهد بگوید و ساختاری که در نظر می گیرد با تکیه بر زیبا شناسی برای ما مهم است.

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع فیلم و عکس های موبایلی، دومین دوره خود را از اسفندماه آغاز کرده و در شهریورماه با نمایش آثار منتخب موبایلی برگزار می گردد. شرکت در جشنواره از طریق پایگاه اینترنتی www.tfpf.mobi امکان پذیر است.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.