جشنواره فیلم کودک توجه بیشتر مسئولان را می‌خواهد

حسن جوهرچی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفت وگو با مهر درباره جایگاه سینمای کودک گفت: در سینمای ایران رسم است که هر چند سال یکبار یک ژانر مورد توجه و حمایت جدی قرار می‌گیرد. در گذشته تمام توان مسئولان به حمایت از فیلم‌های کودکان و نوجوان معطوف بود؛ اما الان چند سالی است این توجه به  ژانر کمدی منتقل شده است و ظاهراً فیلم کودک دردرجه اول اهمیت قرار ندارد که باید در این مورد بازنگری دوباره‌ای صورت گیرد.

بازیگر«بر بال فرشتگان» با اشاره به این مطلب که قشر مهمی از افراد جامعه ما را نوجوانان تشکیل می‌دهند افزود: اگر هدف‌گذاری درست و با برنامه برای تولید فیلم‌های جذاب برای این گروه سنی انجام شود؛ مطمئن باشد ژانر کودک و نوجوان با فروش چشمگیری روبه رو می‌شود و تهیه کننده اصلا ضرر نمی‌کند.

این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: فروش خیره‌کننده فیلم‌هایی مثل کلاه قرمزی، گلنارو سفر جاویی تایید کننده چنین مدعایی است‌. خودم یک تجربه موفق کودک با فیلم «دوخواهر» با کامبوزیا پرتوی داشتم؛ این فیلم یک اثر جذاب کودکانه بود و توانست بامخاطب ارتباط درستی برقرار کند.

وی با اشاره بر ظرفیت بالای فیلمسازی در ژانر کودکگفت: با حمایت درست و بابرنامه حتی می‌توانیم سینمای کودک‌مان را بیشتر از امروز جهانی کنیم.

جوهرچی در ادامه سخنانش ضمن مهم دانستن حضور فیلم‌های شاخص و مهمانان خارجی در جشنواره کودک تاکید کرد: این حضورها که البته پر هزینه هم خواهد بود باید هدفمند و درست باشد. نباید جشنواره به سمتی برود که مثلا افراد متوسط خارجی مهمانان شوند؛  جشنواره فیلم کودک مانند کلاسی است که بچه‌ها باید بیایند و از  آن یاد بگیرند؛ هرچه مهمانان ایرانی و خارجی کلاس کاری برجسته‌ای داشته باشند این کلاس درس پربارتر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.