جشنواره فیلم کودک دبیر دائم داشته باشد

جشنواره فیلم کودک دبیر دائم داشته باشد

علی شاه‌حاتمی‌؛

جشنواره فیلم کودک دبیر دائم داشته باشد

علی شاه‌حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دبیر دائمی و زمان و مکان مشخص داشته باشد.

تاریخ : جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۲۳:۴۲

به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان ؛ علی شاه‌حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون اظهارداشت: پیشنهاد من این است که جشنواره فیلم کودک دبیر دائمی و زمان و مکان مشخص داشته باشد و یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جشنواره – با این قدمت – باید مورد نظر قرار گیرد، مشخص کردن زمانی‌ دقیق برای برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه زمان‌مند‌کردن جشنواره باعث می‌شود حرف‌ها و حاشیه‌ها برای برگزاری یا عدم برگزاری آن کم شود، افزود: امسال بحث‌هایی در خصوص برگزار شدن یا نشدن این جشنواره مطرح بود، در صورتی که یکی از مهم‌ترین و بین‌المللی‌ترین جشنواره‌های ایران که کارگردان‌های کشورهای دیگر هم از آن استقبال می‌کنند و حاضرند فیلم‌های‌شان را در آن شرکت دهند، همین جشنواره کودک است.
این کارگردان، داشتن دبیر دائمی را برای جشنواره کودک از ملزومات آن دانست و ادامه داد: تمام افتخارات ما در عرصه سینمای ایران در جهان، مدیون ژانر سینمای کودک است. ‌باید برای این جشنواره و این سینما، وقت و انرژی صرف کرد و ضعف‌های آن را نادیده نگرفت. بخش عظیمی از آحاد ملت ما را جوانان تشکیل می‌دهند، شکل‌گیری هویت ملی همین جوان‌ها در بخش‌هایی توسط سینما و فیلم‌های کودک بوده است، این نشان از اهمیت سینمای کودک در بحث فرهنگ است.
این کارگردان تصریح کرد: باید به این جشنواره نگاه جدی‌تری شود، جشنواره فیلم کودک همچون درختی است که در زمین حاصل‌خیزی چون ایران کاشته شده است، بنابراین باید مراقب آن بود و به ریشه‌های آن توجه زیادی کرد.

شاه‌حاتمی در پایان خاطر‌نشان کرد: خیلی از جشنواره‌های مربوط به کودکان و نوجوانان دنیا، زمانی که برگزار می‌شود از اینکه فیلمی از ایران در آن‌ حضور نداشته باشد، اظهار ناراحتی می‌کند؛ بنابراین جشنواره‌ای که در ایران با این موضوع برگزار می‌شود باید سازماندهی دقیقی و نظم خوبی داشته باشد.

کد خبر: ۴۵۸۳۸

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.