جشنواره فیلم کودک مانع انفعال این سینما می‌شود

عباس رافعی:

سینماپرس-گروه سینما/عباس رافعی کارگردان سینما درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک حرکت دوباره سینمای کودک برای رهایی از انفعال و راکد‌بودن است. چند ماه مانده به زمان برگزاری جشنواره شاهدیم که روند تولید به نحو مطلوبی افزایش می یابد و جشنواره به نوعی باعث رونق تولید می شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، کارگردان «پروانه‌ای در باد» تاکید کرد: برگزاری این رویداد از چند منظر قابل ارزیابی است. در حال حاضر به دلیل شرایط مختلف، سینمای کودک جایگاه و رونق گذشته را ندارد و باید برای حل این مشکل فکری کرد.

وی درباره روزهای پر رونق سینمای کودک هم افزود: ما سینمای کودک و نوجوان موثر و قدرتمندی در دهه‌های گذشته داشته‌ایم، چنانکه پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران متعلق به این گونه سینمایی بوده، فیلم‌هایی نظیر گلنار، دزد عروسک‌ها و …. همگی جزو پر مخاطب‌ترین فیلم‌های اکران بودند.

این کارگردان در پایان گفت: باید از تولید آثار تکراری دوری کنیم، چون تنها فایده این آثار دو سه نوبت نمایش در جشنواره است و در ادامه به بایگانی سپرده میشود؛ بنابراین باید برای برگزاری و رونق دوباره سینمای کودک فرهنگ‌سازی کنیم.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۸۲۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.