جشنواره فیلم یاس در ارتقای کیفی فیلم‌های ویدئویی اثرگذار است

عبدالرضا اکبری:

جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران فضای نقادانه دربارهٔ بررسی کیفیت فیلم‌های ویدیویی را ایجاد می‌کند و همین امر سبب بهتر دیده شدن فیلم‌ها و اثرگذاری در روند تولید فیلم‌های ویدئویی و ارتقای کیفی آنها می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری هنر ایران، “عبدالرضا اکبری” بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران دربارهٔ ویژگی‌های بازی در فیلم‌های ویدیویی عنوان کرد: بازیگری که برایش شغل و اعتبارش اهمیت دارد. میان بازی در مدیوم‌های مختلف فرقی نمی‌گذارد. امر مهم برای هر بازیگر، شخصیت‌پردازی درست در فیلمنامه است.

وی ادامه داد: بسیار از فیلم‌های سینمایی بدون کیفیت خاصی است و در مقابل بعضی فیلم‌‎های ویدیویی با بهترین کیفت و استاندارد ساخته می‌شوند که همه بخش‌های آن به درستی در کنار هم قرار گرفته شده است.

اکبری که در دوره اول بین‌المللی فیلم یاس تهران تجلیل شد، با تاکید بر حضور یک کارگردان صاحب اندیشه در ساخت فیلم ویدیویی تصریح کرد: کارگردانی که دارای تفکر و جهان بینی است و قصد دارد یک فیلم خوب ویدیویی بسازد، به طور حتم سطح کیفی کارش را به اندازه ساخت یک فیلم سینمایی می‌بیند و در مقابل هم بازیگر تلاش می‌کند، بازی‌اش قابل قبول باشد تا بتواند در روند فیلم، اثرگذاری مثبت داشته باشد. با این رویکرد، می‌توان به تولید یک فیلم خوب ویدیویی امید داشت.

بازیگر فیلم “پناهنده” با اشاره به فراگیر شدن سینمای دیجیتال در ایران و جهان افزود: به طور حتم در چند سال آینده، نگاتیو جای خودش را به سینمای دیجیتال می‌دهد که کیفیت خوب و استانداردی دارد و از این مسئله گریزی نیست و طبیعی است که باید توان تولید روی فیلم‌های ویدیویی متمرکز شود و این نگاه که تهیه‌کنندگان با حداقل بودجه و زمان فیلم ویدیویی بسازند، از بین برود.

اکبری با اشاره به اهمیت وجود فیلمنامه کامل و دراماتیک در فیلم‌هایی ویدیویی تصریح کرد: موقعی که قرار است یک فیلم ویدیویی ساخته شود باید در مرحله پیش تولید به خوبی روی فیلمنامه کار شده باشد و به آن اهمیت داده شود. من همیشه در انتخابهایم تلاش می‌کنم در فیلم ویدیویی بازی کنم که فیلمنامه خوب و کاملی داشته باشد و مطمئن باشید پیشنهاد بازی در یک فیلم ویدیویی که فیلمنامه خوبی ندارد، نمی‌تواند برایم قابل قبول باشد و این نوع پیشنهادات را قبول نمی‌کنم.

وی با اشاره به موفقیت برگزاری جشنواره فیلم‌ یاس در دوره اول برگزاری آن، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران فضای نقادانه دربارهٔ بررسی کیفیت فیلم‌های ویدیویی را ایجاد می‌کند و همین امر سبب بهتر دیده شدن فیلم‌ها و اثرگذاری در روند تولید فیلم‌های ویدئویی و ارتقای کیفی آنها می‌شود. از سوی دیگر، اختصاص جوایز ارزنده‌، عامل انگیزشی مناسبی برای حضور فیلم‌های ویدیویی در جشنواره خواهد شد و امیدوارم دوره دوم جشنواره فیلم یاس با حمایت اهالی سینما در حد مطلوب و با کیفیتی برگزار شود.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.