جشنواره فیلم یاس روند تولید فیلم ویدئویی در کشور را اصلاح می‌کند

۲۳اردیبهشت،

به گزارش سینماپرس کارگردان فیلم «هیس! دختران فریاد نمی‌زنند» و برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مخاطبین سی‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر درگفت‌وگویی، از ورود کارگردانانی غیرحرفه‌ای که با تولید یک فیلم ویدئویی مدعی ساخت فیلم سینمایی می‌شوند گله کرد و وجود جشنواره‌ای مانند جشنواره یاس را در اصلاح این روند لازم و ضروری دانست.

 

وی دربارهٔ ضرورت پرپایی جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران که تولیدات ویدئویی بخش خصوصی و تولیدات تلویزیون را داوری  می‌کند را بسیارحائز اهمیت دانست و گفت: وجود چنین جشنواره‌ای بسیارمهم و تاثیر گذاراست، چون این فیلم‌ها در کنار هم مورد داوری قرار می‌گیرند. این جشنواره می‌تواند به تلویزیون و رسانه‌هایی که فیلم‌های ویدئویی و تلویزیونی را پخش می‌کنند، یاری برساند و ازاین رو می تواند یک یارخوب برای تولیدات ویدئویی تلویزیون باشد  تا سره را از ناسره جدا کند.

 

درخشنده ادامه داد: با انجام یک داوری درست و بی‌طرف مشخص می‌شود که کدام کارگردان می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. «بهروز شعیبی» یکی از نمونه‌های موفق اولین دوره این جشنواره درمعرفی کارگردان‌های بااستعداد به سینما است.  او همچنین در فیلم‌های مختلفی به عنوان دستیار فعالیت کرده است. پس نباید هر کسی فکر کند که می‌تواند به هرطریقی وارد حیطه تولید این فیلم‌ها شوند و باری به هرجهت فیلم بسازد و پس از آن ادعا کند که کارگردان شده است. ازاین رو، جشنواره تولیدات ویدئویی می‌تواند نقش موثری درمعرفی و ارتقای کیفیت آثار ویدئویی داشته باشد.

 

این کارگردان سینما بابیان اینکه تفاوت ساختاری درساخت فیلم‌های ویدئویی درمقایسه با فیلم‌های سینمایی وجود دارد، گفت:  قطعاً این دو مدیوم  به لحاظ ساختاری با یکدیگر متفاوت می باشند. زیرا فضای تلویزیون یک فضای عمومی است که مخاطب در آن به جزئیات اهمیتی نمی‌دهد و فقط می‌خواهد داستان را دنبال کند. در حالی که درسینما بیننده درسالن می‌‍‌نشیند و با دقت فیلم را نگاه می‌کند.

 

وی تصریح کرد : االبته این موضوع هم سبب نمی‌شود که کیفیت ساخت این فیلم‌ها نازل باشد. آثار باید به لحاظ زیبایی‌شناختی و ساختاری ازکیفیت قابل قبولی برخوردارباشند و اشخاص به شکل حرفه‌ای کار کنند.

 

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری «محمدرضا عباسیان» در دو بخش کلی مسابقه سینمای ایران و مسابقه بین‌الملل از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۵ تیرماه در تهران و به طور همزمان در چهارگوشه کشور برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.