جشنواره کودک نیازمند فرهنگسازی است

کارگردان فیلم سینمایی “آفتاب،‌مهتاب، زمین” به برپایی جشنواره کودک طی ۱۰ روز اشاره کرد و گفت: نباید طی ۱۰ روز جشنواره سینمای کودک را مرور کنیم بلکه این جشنواره نیازمند فرهنگسازی است.

علی قوی تن در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای کودک گفت: سینمای کودک در آغاز کار خود بسیار خوب و جذاب آغاز به کار کرد در دوره هایی که در حال شکل گیری بود ما برای اینکه جشنواره خود را در دنیا و همچنین کشور خودمان جای بیندازد بسیار سنجیده و خوب عمل می کرد.
وی ادامه  داد: مسئولان فرهنگی تمامی تلاش خود را برای هرچه بهتر کردن این جشنواره به کار بستند و در طول یک دهه ما این جشنواره را درخشان دیدیم.
کارگردان فیلم سینمایی “پرواز بادبادکها” ادامه داد: اما از آنجایی که جشنواره در دست کسانی افتاد که بیشتر به  عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کردند این جشنواره به خوبی پیش نرفت.
این کارگردان ادامه داد: جشنواره کودک برای این شکل گرفت که در آینده کودکانی که روزی صاحب فکر و اندیشه می شوند تاثیر گذار باشد تا بتوان جوانان را به مسیری فرهنگی و ارزشی درست هدایت کرد.
قوی تن افزود: متاسفانه آن انتظاری که برای سینمای کودک داشتیم برآورده نشد زیرا از سینمای کودک در کشور ها بیشتر در همان مدت کوتاهی بهره برداری می شود و بعد دوباره به فراموشی سپرده می شود.
وی به برپایی جشنواره طی ۲۵ سال اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم کودک از حدود ۲۵ سال پیش آغاز به کار کرده اما متاسفانه هر سال در ده روز به جشنواره کودک نگاه می شود تبلیغات گسترده صورت می گیرد و دوباره به فراموشی سپرده می شود طبیعی است که وقتی این سینما رها می شود فیلم ها در اقیانوسی غرق می‌شوند و باد به هر سمتی که جریانش شدت داشته باشد آن ها را سوق می دهد.
کارگردان فیلم سینمایی “آفتاب، مهتاب، زمین” ادامه داد: من سالیان سال برای این سینما کار کرده ام اما متاسفانه مسئولان هیچ گاه به این سینما نگاهی نمی‌کنند، اگر چند سالن سینمایی برای اکران این فیلم ها اختصاص دهند قطعاً شاهد رشد و نحو این جشنواره خواهیم بود.
وی به سختی کار برای کودک اشاره کرد و افزود: گرچه کار برای کودک بسیار لذت بخش است اما در عین حال سختی های بسیار خود را نیز دارد.
قوی تن همچنین در خصوص جدید کار خود که برای شرکت در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک حاضر می شود، گفت: فاز اول این فیلم سینمایی روستای کلات نادری گرفته شده است و گروه برای ادامه فیلمبرداری عازم تهران هستند و چیزی به پایان یافتن ساخت این فیلم سینمایی برای شرکت در جشنواره نمانده است.
در ادامه قوی تن با گلایه از عدم اکران فیلم “روئیدن در باد” گفت: سال گذشته با فیلم سینمایی “روئیدن در باد” در بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک راهی اصفهان شدیم و فیلم جایزه نیز کسب کرد اما همچنان اکران این فیلم ها در هاله ای از ابهام است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.