جشنواره ملی بیرجند گامی موثر در هنر عکاسی

۰۶اردیبهشت،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

داور جشنواره ملی بیرجند معتقد است: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی بیرجند گامی موثر در هنر عکاسی است.

حسن غفاری عکاس مستند در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: ۳ سال است که به طور متوالی جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران برگزار می‌شود. در این راستا فراخوانی عمومی‌ به عکاسان ملی داده شده و عکاسان ثبت نام کردند. در این جشنواره بین ۸۰ تا ۱۰۰ عکاس مطرح انتخاب می‌شود. عکاس‌ها از جغرافیای بیرجند عکاسی می‌کنند.

او با بیان اینکه کتاب دو دوره قبل جشنواره پس از پایان جشنواره به چاپ رسیده است اظهار کرد: در این دوره افشین شاهرودی، سیف الله صمدیان، دکتر بی دختی، فرهاد سلیمانی، زنده روح کرمانی و من داوری این دوره را بر عهده داریم. این گروه به قضاوت آثار عکاسان دربارهٔ مناظر شهری و مردم نگاری که حاصل حضور ۵ روزه عکاسان مطرح کشور در شهر بیرجند است، می‌پردازند.

غفاری دربارهٔ کیفیت آثار رسیده به جشنواره اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری دو دوره قبل جشنواره، عکاسان تجربه خوبی نسبت به این جشنواره دارند و با تجربه و شناخت بیشتری به عکاسی در این زمینه پرداخته اند. بنابراین تنوع عکس‌ها نسبت به دوره‌های قبل بسیار بیشتر است.

این هنرمند عکاس همچنین تصریح کرد: بخش دیگری از برنامه‌های این جشنواره برگزاری نشست‌های عکاسی است. عکاسی مردم نگاری، عکاسی با محوریت انسان‌ها سبب اطلاع رسانی عمیق تری می‌شود.

داور این جشنواره گفت: یکی از مزایایی که برگزاری چنین جشنواره‌هایی دارد پیش بینی برای آینده و گردآوری اسنادی برای آینده گان است. همچنین تغییرات و رشد فیزیکی شهر. همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که مردم این شهر با جهانگردی آشنا می‌شوند.

او در پایان گفت: امیدوارم چنین جشنواره‌هایی در سایر شهرها هم برگزار شود. چرا که هم هنر عکاسی فعال تر می‌شود و هم با برگزاری چنین حرکت‌هایی در بلند مدت می‌توانیم به بررسی تغییرات معماری و آداب و رسوم شهرها بپردازیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.