جشنواره منطقه ای کوهرنگ با تسهیلات ویژه برای مخترعان برگزار می شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری خبرنگارصنفی آموزشی  باشگاه خبرنگاران؛بنیاد ملی نخبگان جشنواره کوهرنگ را iبه میزبانی استان قم برگزار می کند.

سید حسین اخوان علوی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قم، اظهار داشت: جشنواره منطقه ای کوهرنگ شامل استانهای قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی است که اولین جشنواره سال قبل در اصفهان برگزار شد و دومین جشنواره منطقه ای کوهرنگ، امسال در استان قم از ۱۴ الی ۱۶ آذرماه سال جاری برگزار می شود.

 بخش های مختلف این جشنواره

اخوان علوی تصریح کرد: در این جشنواره، تعدادی از اختراعات در بخش تجاری سازی iبه نمایش گذاشته خواهند شد.در حاشیه این نمایشگاه بخش تسهیل کنندگان راه اندازی شده است تا ارتباط بین سرمایه داران با نوآوران و نخبگان، تسهیل شود.

برای اولین بار در این جشنواره، مشاوره علمی و فنی در بخش توانمندسازی، ارائه می شود.

 شرایط شرکت در جشنواره

اختراعات باید در یکی از استانهای ذکر شده منطقه کوهرنگ ثبت شده باشند و ثبت اختراعات باید از سال ۸۶ iبه بعد باشد.هر فرد مخترع تنها می تواند یک اختراع خود را در جشنواره ارائه دهد.

شایان ذکر است؛ این جشنواره در طول سه روز برگزار می شود و مالکان اختراع باید در سه روز برگزاری در جشنواره حضور داشته باشند، زیرا داوری جشنواره در طول این سه روز برگزار می شود.

تسهیلات جشنواره

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم، اعلام کرد؛ اگر اختراع حدنصاب نمره را کسب کند، از ۳ تا ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض می گیرد.

اختراعی که حدنصاب ۶ را کسب کند، iبه بخش تجاری سازی راه پیدا می کند. اختراعاتی که حدنصاب ۶ را کسب نکرده اند، اما حدنصاب ۴٫۵ امتیاز را بگیرند، می توانند در بخش داوری شرکت کنند.

تسهیلات نظام وظیفه

مخترعانی که خدمت وظیفه را نگذرانده باشند، با کسب حدنصاب ۶ می توانند از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند که پروژه تحقیقاتی iبه مخترع واگذار می شود تا در مدت یک سال پروژه را انجام دهد تا کارت پایان خدمت را اخذ کند.

در خاتمه لازم iبه ذکر است که ۳۶۵ نفر در این جشنواره از استانهای قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی شرکت کرده اند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.