جشنواره موسیقی جوان بازگشت به یک هویت تاریخی است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

شکارچی:

علی اکبر شکارچی گفت: اهمیت جشنواره موسیقی جوان از زاویه بازگشت به یک هویت تاریخی در موسیقی به آواها و نواهایی که در سرزمین ما سال ها مردم با آنها زندگی کرده اند قابل تامل است.

به گزارش هنرآنلاین؛ علی اکبر شکارچی عضو شورای داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان دربارهٔ این جشنواره گفت: اهمیت این جشنواره از زاویه بازگشت به یک هویت تاریخی در موسیقی به آواها و نواهایی که در سرزمین ما سال ها مردم با آنها زندگی کرده اند قابل تامل است؛ این هویت موسیقایی آنقدر از اهمیت برخوردار است که ترکیبی از اساتید بزرگ ایران برای برگزاری چنین جشنواره گرد هم آمده اند.

این استاد کمانچه نوازی در ادامه افزود: هر چه جشنواره های اینچنینی برای جوانان برگزار شود که بتواند فرزندان این مملکت را به موسیقی ایرانی و ردیف موسیقی ایرانی وصل کند بیشتر به آینده موسیقی مان می توان امیدوار شد.

وی همچنین عنوان کرد: انتظار ما از شرکت کنندگان در جشنواره بالا است. تعداد معدودی از شرکت کنندگان با رپرتوار اعلام شده بسیار عمیق ارتباط برقرار نکرده بودند اما بسیاری نیز با شوق و علاقه ای مثال زدنی خودشان را برای شرکت در جشنواره موسیقی جوان آماده کرده بودند که اجراهای شان برای داوران جشنواره جالب بود. به خصوص در گروه سنی الف(۱۰ تا ۱۵ سال) دیدن استعدادهای خوب کشورمان جای خوشحالی بسیار بسیاری دارد و صاحب نظران را نسبت به آینده موسیقی ایران امیدوار می کند.

علی اکبر شکارچی ادامه داد: به غیر از نوازندگان و خوانندگانی که در جشنواره موسیقی جوان شاهد حضور آنها بودیم مطمئنا هنرجویان توانمند دیگری نیز وجود دارند که به دلایل مختلف در این جشنواره حضور پیدا نکرده بودند. اما مسلم است که هرگز در طول تاریخ موسیقی ایران، رویکردی که امروز نسبت به موسیقی در میان گروه سنی الف یعنی از ۱۰ سال به بالا شاهد آن هستیم را نسبت به موسیقی نداشته ایم.

این عضو شورای داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: داوران و اساتید امروز به خوبی می دانند که فردای موسیقی ایران متعلق به جوان های امروز است. همین طور که ما مراقب آنها هستیم سعی می کنیم داشته ها و آموخته های مان را به آنها منتقل کنیم. آمدن ما به چنین جشنواره ای به این سبب بوده که شکوفایی موسیقی کشورمان را در شکوفایی انگشتان و چشمان این نوجوانان و جوانان ببینیم.

این کمانچه نواز همچنین عنوان کرد: مسئولان نیز باید شرایط خوبی را از نظر امکانات برگزاری کنسرت و انتشار یافتن آلبوم برای این جوان ها فراهم کنند. در واقع این جوان ها نباید به حال خود رها شوند. برای شکوفایی موسیقی ایران حتما سرمایه گذاری و حمایت های دولتی ضروری و لازم به نظر می رسد.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه با حضور ۱۴۹ نوازنده و خواننده در تالار رودکی برگزار و فردا چهارشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۲۰ با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

 پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.