جشنواره موسیقی فجر باید گسترش یابد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آرمین قیطاسی در گفت و گو با هنرآنلاین/

آرمین قیطاسی گفت: جشنواره موسیقی فجر باید گسترش یابد زیرا این جشنواره می‌تواند استعدادهای جوان را کشف کند و آن‌ها را به جامعه هنری معرفی کند در غیر این صورت بدون حمایت مسئولین این هنرمندان مجبور می‌شوند تا آخر عمر فقط برای دل خودشان کار کنند.

آرمین قیطاسی، آهنگساز و سرپرست گروه “آرسنوا” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ جشنواره موسیقی فجر گفت: متاسفانه به سبب امتحانی که برادرم آرین قیطاسی در وین داشت نتوانستیم امسال در این جشنواره به اجرای برنامه بپردازیم زیرا او یکی از نوازندگان گروه” آرسنوا” است و به سبب نبود نوازنده خوب نتوانستیم این کنسرت را برگزار کنیم.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: متاسفانه جشنواره موسیقی فجر هر سال از نظر اجرایی و گروه‌هایی که به صحنه می‌روند ضعیف‌تر می‌شود در حالی‌که گروه‌های برتر موسیقی باید حضور داشته باشند زیرا این جشنواره متعلق به همه است و از هر ژانری باید در این جشنواره حضور داشته باشند.

قیطاسی تاکید کرد: به نظر من جشنواره موسیقی فجر باید به صورت فستیوال برگزار شود و با دعوت کشورهای حاشیه این جشنواره را بین‌المللی کنیم، همچنین باید از کشورهای دیگر داورانی را دعوت کنیم تا در بخش‌های رقابتی بی‌طرف داوری کنند.

سرپرست گروه “آرسنوا” خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره موسیقی فجر باید گسترش یابد زیرا این جشنواره می‌تواند استعدادهای جوان را کشف کند و آن‌ها را به جامعه هنری معرفی کند در غیر این صورت این هنرمندان مجبور می‌شوند تا آخر عمر فقط برای دل خودشان کار کنند.

آرمین قیطاسی افزود: ایران باید به صورت مرکز باشد تا از کشورهای دیگر برای حضور در این جشنواره اقدام کنند، همچنین بهتر است در بخش رقابتی گروه‌های ایرانی با گروه‌های دیگر از جمله ترکیه، ارمنستان، هند و… به رقابت بپردازند.

این نوازنده در ادامه گفت: به نظر من گروه‌های برتر باید برای حضور در فستیوال‌های جهانی اقدام کنند و این کار فقط از طریق حمایت دولت و مسئولین صورت می‌گیرد زیرا این هنرمندان باید به جهان موسیقی معرفی شوند.

قیطاسی در پایان گفت: همچنین جریان تازهی اتفاق افتاده است و چند سالی است که نخبگان و استعدادهای درخشان را معرفی می‌کنند در نتیجه مهم‌ترین سوال این است که معیار مسئولین و داوران برای انتخاب نخبگان و استعدادهای درخشان چیست؟

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.