جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی برگزار می‌شود

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۰۹:۲۵:۲۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دبیر جشنواره نوآوری‌های تبلیغ با بیان این‌که ۳۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، از سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی در جشنواره نوآوری‌های تبلیغ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت الاسلام علی اصغر ثنائی در نشست خبری جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی که پیش از ظهر امروز در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم برگزار شد گفت: فراخوان همایش در دی ماه سال ۹۰ صورت گرفت و تا امروز ۳۰۸ طرح به این دبیرخانه ارسال شده است.
وی افزود: روحانی محور بودن و نیز عدم منافات آثار با آموزه های دینی از جمله شرایط شرکت در همایش است، ضمن اینکه طرح ها باید قابلیت ارائه به دیگران را نیز داشته باشد.
دبیر جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی بیان داشت: برخی از افراد ، توانمندی زیادی در عرصه تبلیغ دارند اما نمی توانند آن را به دیگران ارائه دهند.
وی با اشاره به محورهای جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی افزود: امروزه تبلیغات دینی بیشتر در اماکنی چون مساجد و حسینیه ها و آن هم در زمان های خاصی صورت می گیرد بنابراین ضروری است که تبلیغ دینی به اماکن و زمان های دیگری نیز منتقل شود.
حجت‌الاسلام ثنائی خاطرنشان کرد: شیوه های تبلیغ دینی نیز در قالب طرح های سنتی و مدرن وجود دارد که منبرها از جمله مهم ترین شیوه های تبلیغ سنتی به شمار می روند و طرح های نوآورانه در این زمینه مورد استقبال قرار می گیرد.
دبیر جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: در مرحله نخست، تنها طرح هایی که دارای قابلیت بررسی توسط هیئت داوران را داشتند توسط کمیته علمی انتخاب و به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت نیز طرح های شاخص مشخص شدند.
وی با بیان این‌که ۹۸ درصد طرح ها متعلق به آقایان بوده است بیان داشت: حدود ۴۰ طرح به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت نیز ۱۶ طرح برگزیده شد.
حجت‌الاسلام ثنائی تعداد طرح های ارسال شده از قم را ۱۵۵ طرح اعلام کرد و گفت:  تهران و خراسان رضوی نیز در رتبه های بعدی قرار دارند و از سایر استان ها نیز طرح هایی به دبیرخانه رسیده است.
وی با بیان این‌که ۱۶ طرح برگزیده در پنج محور اصلی تقسیم بندی شده اند عنوان داشت: برخی از طرح ها نیز شایسته تقدیر هستند و عرصه های تقسیم بندی نیز شامل ابزارهای تبلیغی، ارائه محتوا، سنتی، عرصه محیطی و محیط مجازی هستند.
حجت‌الاسلام ثنائی خاطرنشان کرد: تبلیغات خوبی برای جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی صورت گرفته و امیدواریم طلاب و روحانیون، حضور گسترده ای در این مراسم داشته باشند.
دبیر جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی با اشاره به برنامه های این جشنواره افزود: این همایش با سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه پنج‌شنبه ۲۸اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد، و همچنین  حجج اسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی و زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه خواهند کرد.
وی از رونمایی تمبر یادبود جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی خبر داد و گفت: از چهار نفر از چهره های ماندگار عرصه تبلیغ دینی نیز در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۰۹۲۵۲۷۳۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.