جشنواره های بی حاصل نتیجه عملکرد ضعیف مدیران سینما است

برپایی جشنواره های بی حاصل نتیجه ناکامی مدیران اجرایی در عرصه سینما است.

” کاظم راست گفتار” کارگردان، درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص تاثیرات برگزاری جشنواره های مختلف درسینمای ایران، گفت:‌ درحال حاضر برگزاری جشنواره های مختلف نه تنها برای سینمای ایران مفید نیست بلکه کاملا مضر است.
وی افزود:‌ تعداد جشنواره ها در این کشور از تعداد فیلم های ساخته شده در سینمای ایران بیشتر است و تمامی بودجه فرهنگی شهرها، صرف برگزاری جشنواره های بی فایده می شود.
“راست گفتار” تصریح کرد:‌ در طول دو سال گذشته، برگزاری جشنواره ها هیچ کمکی به ارتقای سطح کیفیت فیلم سازان و جذب مردم برای تماشای فیلم ها نکرده است.
کارگردان “چک”؛ اظهار داشت: برپایی هر جشنواره حدود ۶ میلیارد هزینه دربردارد که همین میزان می تواند بودجه ی ساخت ۱۰ فیلم سینمایی را به خود اختصاص دهد.
“راست گفتار” عنوان کرد: مشکل اصلی در برگزاری این جشنواره ها، مدیران اجرایی آن هستند که در گذشته فیلمسازان ناکام در عرصه فیلمسازی بوده اند و یا موفق به کسب جایزه نشده اند و با بالا رفتن سن خود،‌ عقده دارند که جایزه را به دست کارگردانان مختلف برسانند.
وی بیان کرد: اگر مدیران ما فیلمسازان خوبی بودند و یا اصلا فیلمساز نبودند این مشکلات صورت نمی گرفت.
“راست گفتار”‌ خاطرنشان کرد:‌ پیش از این نگاه مدیران،‌ پدرانه و به قصد اصلاح سینمای ایران بود اما هم اکنون نگاه مدیریت فرهنگی به سینما غلط شده است. /ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.