جشنواره ها را دولتی نکنیم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

علی مرادخانی در اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت

مرادخانی گفت: خوشبختانه بسیج مستضعفان در برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت همکاری بسیاری داشته و در ادامه همین مسیر باید از هر جا بتوانیم از امکانات فرهنگی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت شب قبل در تالار وحدت برگزار شد. علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حاضر شده بود و با حاضر شدن بر روی سن تالار وحدت در سخنانی کوتاه به بیان دیدگاه های خود دربارهٔ جشنواره تئاتر مقاومت پرداخت.

مرادخانی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به مشارکت بسیج مستضعفان در برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: باید در مسیر حرکتمان این‌گونه جشنواره‌ها را دولتی نکنیم و از هر جا بتوانیم از امکانات فرهنگی استفاده کنیم تا این حرکت گسترده‌تر شود.

وی با اشاره به تغییر نام جشنواره اظهار کرد: این جشنواره پیش از این به نام جشنواره تئاتر دفاع مقدس نام‌گذاری شده بود اما نام‌گذاری جشنواره تئاتر مقاومت درست‌تر است، چون می‌تواند آن را از جشنواره‌ای بومی به جشنواره‌ای جهانی تبدیل کند. اگر فقط به دفاع مقدس می‌پرداختیم، جشنواره محدود می‌شد اما با نام جشنواره مقاومت می‌توانیم به ابعاد مختلف بپردازیم.

معاون هنری وزارت ارشاد اضافه کرد: این جشنواره امکان بین‌المللی شدن دارد، زیرا مضامینی مانند عدالت در تمام دنیا مورد توجه است و جنگ‌هایی که در جوامع رخ می‌دهد به خاطر بی‌عدالتی‌ها است.

مرادخانی با ابراز خرسندی از افزایش سطح کیفی آثار شرکت‌کننده در این جشنواره، گفت: بعد از تمام شدن جنگ تازه زمان پرداختن به آن است چون مدتی قبل و می‌توان تعمق کرد و به نگاهی تازه رسید که در این زمینه تئاتر می‌تواند بسیار فعال باشد و حبل‌المتین ما می‌تواند خود اتفاق دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.