جشنواره و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی برگزار می‌شود

در کاخ موزه سعدآباد:

هنر > جشنواره
جشنواره صنایع‌دستی، فرش و دستبافته‌های عشایر ایران از ۱۹ تا ۳۱ شهریورماه در کاخ موزه‌ سعدآباد برگزار می‌شود و در این نمایشگاه‌ تولیدات هنرمندان سراسر کشور در ۸۰ غرفه به‌ نمایش در می‌آیند.

به گزارش میراث خبر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از ۱۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری میزبان جشنواره و نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی و دستبافته‌های روستایی و عشایر ایران است.

مهندس علی عبدالله نژاد با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه، هنرمندان و صنعتگران استانهای آذربایجان شرقی، قم، اراک، همدان، تهران، فارس، اصفهان و سایر نقاط کشور، تولیدات خود را در قالب ۸۰ غرفه شامل انواع صنایع دستی، فرش‌های ابریشم‌، تابلو فرش و دستبافته‌های عشایری نظیر گلیم ، گبه و… به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: مراسم ویژه و برنامه‌های فرهنگی این جشنواره هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در محوطه ورودی زعفرانیه و مجاور کاخ ملت سعدآباد توسط عشایر استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهار محال بختیاری و … برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، فرش و دستبافته‌های عشایری ایران، از سوی شرکت مهرپژواک البرز و با همکاری مجموعه سعدآباد با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و تعامل گسترده فعالان این هنر ـ صنعت برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات و برنامه‌های سرگرمی توسط رادیو نمایشگاه و برنامه‌های عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان توسط هنرمندان صدا و سیما از برنامه‌های جانبی جشنواره و نمایشگاه مذکور است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۱۹ تا ۳۱ شهریور ماه همه روزه ( بجز روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه) از ساعت ۱۰ الی ۲۰:۳۰ به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه سابق)، انتهای خیابان شهید طاهری مراجعه کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.