جشنواره پرچم نباید تنها به یک پرچم محدود شود

عکس > عکاسی
اسماعیل عباسی، عکاس و مدرس دانشگاه می‌گوید: جشنواره «پرچم» با یک موضوع جدید و جذاب پتانسیل خلق آثارهنری زیادی را داراست؛ البته باید در استفاده از پرچم تنها محدود به یک پرچم نشویم.

به گزارش همشهری آنلاین، عباسی موضوع پرچم برای برگزاری یک جشنواره فرهنگی هنری را بسیار جذاب و تاثیر گذار دانست و افزود: این جشنواره برای نخستین بار است که با این مضمون در ایران برگزار می‌شود، به همین دلیل برای دربرگیری طیف وسیعی از آثار باید سوژه خود را گسترش دهد و تنها به پرچم جهموری اسلامی ایران محدود نشود.

وی با این توضیح که پرچم و نمادهای گوناگونی در ایران وجود دارد به عنوان نمونه گفت: ما در ایام ماه محرم و صفر پرچم های مختلف عاشورایی داریم که برای مردم جنبه تقدس دارند از طرفی سازمان و ارگان های مختلف نیز هر کدام برای نشان دادن استقلال و معرفی ارگان خود از پرچم ها و نمادهای مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام از این پرچم ها با توجه به شکل و رنگ خود می‌توانند تنوع جذابی را در سوژه پرچم ایجاد کنند.

این هنرمند در ادامه تاکید کرد: موضوع پرچم به دلیل بار ارزشی و مفهمومی خاصی که دارد برای طیف وسیعی از جامعه جذاب است اما نحوه برخورد با هر سوژه ای مهم است.

در حوزه طراحی پوستر، عکس و نقاشی کودک و نوجوان از کوچکترین سوژه‌ها می‌توان دست به خلاقیت‌های بزرگی زد.

این نویسنده اضافه کرد: موضوع پرچم با توجه به دایره وسیع مفهومی خود می‌تواند تبدیل به یک سوژه جذاب برای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری باشد؛ البته همان طور که همیشه به دانشجویان در دانشگاه تاکید کرده‌ام باید نگاه نو و جدیدی به یک سوژه صورت گیرد تا خلاقیتی به ظهور برسد.

نخستین جشنواره «پرچم» به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زمستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.