جشن بازیگر تئاتری‌ها برگزار شد

جام جم آنلاین: نهمین مراسم جشن شب بازیگر شنبه شب در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد و بهترین بازیگران تئاتر سال معرفی شدند. همچنین از «حمید سمندریان» تقدیر به عمل آمد.

بهزاد فراهانی در بخش تقدیر از حمید سمندریان گفت: وقتی حمید سمندریان هست، یعنی تئاتر هست.

وی با اشاره به سالروز تولد سمندریان در ۹ اردیبهشت ماه ادامه داد: خیلی اندیشیدیم با کمبود بضاعتی که داریم برای استاد سمندریان چه کنیم. تنها راهمان کمک گرفتن از دو هنرمند بود، یکی ابراهیم حقیقی که عکسی از جوانی‌های استاد به ما داد و دیگری نقاشی به نام طلادار که پدرش استاد نقاشی و از اعضای گروه تئاتر «کوچ» بود یک نقاشی از استاد به ما داد.

فراهانی در ادامه با اشاره به همکاری خوب ابراهیم حقیقی با هنرمندان تئاتر یادآور شد: دهه ۴۰ نوجوانی بودم که در تئاتر کار می‌کردم، آن زمان بضاعتی برای پوستر نداشتیم؛ اما هنرمندی بود که همیشه به ما کمک می‌کرد، او ابراهیم حقیقی بود که امروز هم عکسی از جوانی‌های استاد سمندریان به ما اهدا کرد.

در ادامه ابراهیم حقیقی با یادآوری چگونگی آشنایی‌اش با حمید سمندریان گفت: با ایشان در نمایش «کرگدن» آشنا شدم و پس از آن همکاری ما ادامه پیدا کرد، این عکس را از میان نگاتیوهایم پیدا کردم و دیدم بهترین زمان برای اهدای آن سالروز تولد این هنرمند است.

پس از این سخنان حمید سمندریان در میان تشویق‌های پی‌درپی حاضران که به احترام او به پا خاسته بودند روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: تمام کسانی که اینجا هستند اعم از فعالان تئاتر مانند بهزاد که من دوستشان دارم و کسانی که تماشاگر تئاترهای ما هستند حتی اگر آثار ما متوسط و ضعیف باشد، همیشه پیگیر تئاتر بودند و هستند.

وی ادامه داد: تماشاگران تئاتر ما وقتی حتی تئاتر ضعیفی می‌بینند، هو نمی‌کنند بلکه غصه‌دار می‌شوند و من این غم را در چشمانشان می‌بینم. خواست درونی همه ما و شما بهتر شدن این تئاتر است.

این کارگردان گفت: اگر دوستدار رشد تئاتر هستید، هر طور شده با ادبیات یا عکس یا حتی با تماس گرفتن با دیگران، مردم را با تئاتر آشنا کنید که اگر چنین کنید بزرگ‌ترین خدمت را به فرزندانتان کرده‌اید.

سپس هما روستا که همراه با همسرش روی صحنه رفته بود در یک جمله درباره سمندریان گفت: افتخار داشتم در کنار آقای سمندریان هم خودم رشد کنم و هم گذشت و عشق به تئاتر را بیاموزم.

بر اساس این گزارش، در بخش انتخاب بهترین‌های تئاتر سال، صابر ابر برای بازی در نمایش «جیره‌بندی پر خروس برای مراسم سوگواری» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. همچنین رویا افشار نیز برای بازی در نمایش «زمستان ۶۶» توانست بهترین بازیگر زن سال ۹۰ شود.

محبوبه بیات برای بازی در نمایش «خانمچه و مهتابی» و گلاب آدینه برای بازی در نمایش «خرده خانم» به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم بازیگری زن را به خود اختصاص دادند.

 علیرضا کی‌منش برای بازی در نمایش «منو تلخک» و هدایت هاشمی برای بازی در نمایش «افسانه ببر» جوایز دوم و سوم بهترین بازیگر مرد را از آن خود کردند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.