جشن جهانی نوروز ساعاتی پیش آغاز شد

۱فروردین ۱۳،

جشن جهانی نوروز ساعاتی پیش در قالب یک کنفرانس بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکمنستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان و مقامات عالی‌رتبه کشورهای منطقه و کشورهای حوزه تمدنی نوروز در محل قصر «روحیت» عشق‌آباد آغاز شد.

خبرگزاری فارس: جشن جهانی نوروز ساعاتی پیش در قالب یک کنفرانس بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکمنستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان و مقامات عالی‌رتبه کشورهای منطقه و کشورهای حوزه تمدنی نوروز در محل قصر «روحیت» عشق‌آباد آغاز شد.
 
این جشن در قالب یک کنفرانس تحت عنوان «نوروز جشن صلح و انسان‌دوستی» با نواختن سرود ملی کشور ترکمنستان به عنوان میزبان جشن جهانی نوروز و سخنرانی رئیس جمهور این کشور همراه با حضور جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر آغاز شد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در آغاز سخنان خود ضمن قدردانی از سران کشورهای حاضر از جمله رئیس جمهور کشورمان، بر اهمیت این عید باستانی تأکید کرد.

وی افزود: جشن جهانی نوروز یک جشن باستانی است که با اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ملت‌ها از دیرباز آمیخته شده است و با جهانی شدن این جشن در واقع سطح جهانی آن ارتقاء یافته است.

رئیس جمهور ترکمستان تأکید کرد که عید نوروز در گنجینه و میراث فرهنگی جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که امروزه برگزاری جشن جهانی نیز گواه بر این امر می‌باشد.

وی همچنین با توجه به اهمیت جهانی و فرهنگی این عید پیشنهاد کرد که یک نشریه بین‌المللی با نام نوروز و نیز مسابقات بین‌المللی فرهنگی و هنری بین هنرمندان و اقشار فرهنگی کشورهای حوزه تمدنی نوروز برگزار شود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.