جشن خانه دار شدن متقاضیان مسکن مهر در زنجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در آیین جشن خانه دار شدن متقاضیان مسکن مهر استان زنجان، فاز سوم از ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها به تعداد ۶ هزار و ۷۸۰ واحد توسط محمود احمدی نژاد افتتاح شد.

رییس دولت دهم پس از افتتاح دو پروژه محور تهم – چورزق در جاده زنجان به طارم و نیروگاه سیکل ترکیبی ۶۴۸ مگاواتی سلطانیه در مراسم جشن یاد شده شرکت کرد.

به گفته مسولان استان زنجان، تعهدات این استان در زمینه مسکن مهر ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد بود که با تلاش های انجام شده، این امر تحقق یافته است اما مجموع تعهدات استان در زمینه مسکن مهر، بافت فرسوده در مسکن روستایی در سال های ۸۹ و ۹۰ حدود ۵۲ هزار واحد است.

۱۸ هزار و ۵۹۲ واحد از این مجموعه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۹۴۲ واحد در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۳۲ هزار و ۲۰ واحد نیز در روستاها احداث شده است.

این واحدهای مسکونی طی سه مرحله به بهره برداری رسیده است؛ در مرحله نخست سه هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی و در مرحله دوم ۱۰ هزار و ۲۱۴ واحد به بهره برداری رسید.

۶ هزار و ۷۸۰ واحد نیز امروز در مرحله سوم با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث واحدهای مسکن مهر در استان زنجان پرداخت شده است.

استاندار زنجان، مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سه طرح مسکن مهر، نیروگاه برق سلطانیه و محور تهم – چورزق در جاده زنجان به طارم را ۱۷ هزار میلیارد ریال بیان کرد.

‘علی نیکزاد’ وزیر راه و شهرسازی و ‘مجید نامجو’ وزیر نیرو، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

سیام**۲۰۲۳**۹۱۳۲**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۰۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.