جشن عاطفه ها فرصتی برای شتاب بخشی به روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی است

سید ˈغلامرضا متقیˈ، روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نزدیکی فصل سرما و ضرورت اسکان دایم مردم در مناطق زلزله زده وظیفه مردم در قبال کمک رسانی به این عزیزان را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها و اولویت بندی گروه های عمرانی کمیته امداد، قرار است تا پایان سال جاری دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده احداث شود.

متقی خاطرنشان کرد: بر این اساس خانه هایی که زیر ۳۰ درصد آسیب دیده و از نظر ایمنی و فنی قابل اسکان هستند پس از عید سال ۹۲ بازسازی می شود.

مدیر اجرایی ستاد بازسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق زلزله زده گفت: برای شتاب بخشی به روند ساخت و سازها استان های اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان به عنوان استان های معین فعالیت می کنند.

متقی اضافه کرد: علاوه بر استان های معین، سایر استان ها نیز به صورت موردی در احداث مسکن برای مددجویان زلزله زده همکاری می کنند و عزمی ملی برای بازسازی هرچه سریعتر مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان تحت حمایت این نهاد که خانه های خود را از دست داده اند توانایی بازپرداخت اقساط وام های خود را ندارند، افزود: در این زمینه کمک خیران و مردم نوع دوست کشور می تواند راهگشای حل این مشکل باشد.

متقی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده تحت حمایت کمیته امداد استان احداث می شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ خانوار در ورزقان، اهر و هریس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که شرایط سخت زندگی و نزدیکی فصل سرما بر ضرورت ساخت هرچه سریعتر واحدهای مسکونی می افزاید.

۷۲۴۰/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

امتیاز خبر:

امتیاز شما:


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.