جشن نور در رادیو

۰۹اردیبهشت،

ویژه برنامه های رادیو به مناسبت روز میلاد بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) اعلام شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ویژه برنامه هایی که صدای جمهوری اسلامی برای برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) در نظر گرفته شده است اعلام شد . این ویژه برنامه ها شامل برنامه های زنده ، گزارش های ویژه و گفتگوهای رادیویی در باره حضرت صدیقه (س) است.

  رادیو گفتگو :

 برنامه “الگوی مهر” که کاری از این شبکه رادیویی است، در این هفته با توجه به روز زن نگاهی به زن در تراز انقلاب اسلامی دارد. این برنامه در گفت وگو با دکتر ایراندخت فیاض ( عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) به تعریف گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص زنان، نگاه سنتی و مدرن به زن و نگاه اسلام به زن می پردازد. “الگوی مهر” روزهای دوشنبه با تلاش مرضیه محمودی ساعت ۱۶ از رادیو گفت وگو موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ پخش می شود.

  رادیو سلامت:

 برنامه ویژه به مناسبت روز زن با عنوان “جلوه عشق” کاری از گروه سلامت معنوی رادیو سلامت است. این برنامه ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ از موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز پخش می شود. موضوع این برنامه خانم نمونه یعنی … می باشد. جلوه عشق دارای چند آیتم می باشد  که معرفی زنان نمونه موفق، زنان و تکنولوژی، حقوق زن در اسلام، نقشهای مختلف زنان، آنچه باید زنان بدانند و…. می باشد. تهیه سردبیر و مشاور این برنامه خانم سحر جولایی گویندگان خانم معصومه نوازنی و اردشیر منظمی، آیتم ساز خانم اسماعیلی و نویسنده شرمینه جمشیدی می باشند.

  رادیو معارف:

  ویژه برنامه زنده “حبیبه کبریا” کاری از گروه فقه و سیره رادیو معارف است که در شب میلاد حضرت زهرا ( س) به تولد و زندگینامه و شخصیت حضرت زهرا (س) و بهره گیری از سوره کوثر و مصداق کامل خیر کثیر بودن ایشان و بررسی جلوه‌های خیر کثیر بودن حضرت زهرا می پردازد. این برنامه با کارشناس حجت الاسلام شهامت و اجرا رضا حبیی، سردبیر و تهیه کنندگی محمد حسین پور ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۸۵ دقیقه از آنتن رادیو معارف پخش خواهد شد. ویژه برنامه زنده “بانوی نور” کاری از گروه فقه و سیره رادیو معارف در روز میلاد حضرت زهرا (س) به بررسی زن الگو در اسلام براساس سیره حضرت زهرا (س) و با محوریت بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب – شیوه های اسوه پذیری و الگو گیری از سیره حضرت زهرا( س) می پردازد. این برنامه با کارشناس حجت الاسلام تراشیون و اجرای محمد جواد محمدی، سردبیر و تهیه‌کنندگی محمد حسین‌پور ساعت۸:۴۰ به مدت ۱۴۰ دقیقه از آنتن رادیو معارف پخش خواهد شد.

  رادیو ورزش:

 شبکه رادیویی ورزش با همکاری فدراسیونهای ورزش پهلوانی و زورخانه و جانبازان و معلولین گلریزانی را در شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می کند .
 مراسم بیست و چهارمین دور برگزاری آیین گلریزان به همت ستاد مرکزی این آیین که در رادیو ورزش تشکیل شده است، با حضور چهره های سرشناس ورزش ایران سه شنبه دهم اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۸ الی ۲۰ به روی آنتن می رود.
 این آیین در محل باغ موزه قصر و  زورخانه سنتی این مجموعه برگزار خواهد شد.

  صدای آشنا:

 سه ویژه برنامه “شکوفه یاس”، “بانوی آسمانی” و “بانوی آب و آینه”، کاری از دو گروه دین و اندیشه و جامعه و زندگی شبکه جهانی صدای آشنا، در روز ولادت حضرت زهرا (س) از این شبکه پخش می شود .
 ؛ “شکوفه یاس” به بررسی مقام زن در اسلام، نقش حضرت زهرا (س) در خانواده و اجتماع، و شیوه های الگوپذیری زنان امروز از حضرت، مباحثی ست که در این ویژه برنامه به آن پرداخته خواهد شد . جواد سرکارپور کارشناسی این ویژه برنامه را بر عهده دارد.
 زهرا تقی ملا سردبیر، نویسنده و گوینده، سید محمدجواد هاشمی نیا تهیه کننده، محمد قریب پناه راوی و مصطفی داعی گزارشگر، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند . “شکوفه یاس” را روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپا شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. “بانوی آسمانی” ضمن پرداختن به ویژ گی های اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه (س) به عنوان زن نمونه و الگوی همیشگی بانوان در تاریخ، جایگاه و نقش مادران در جامعه ایرانی را بررسی می کند . بانو داوری سردبیر و نویسنده، رویا ولی زاده تهیه کننده، سمیرا سجادی گوینده، و طیبه خادم جعفری گزارشگر، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند .
 “بانوی آسمانی” را روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپا شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.
 “بانوی آب و آینه” به اهمیت زن در خانواده و جامعه می پردازد. دکتر مهدی صفاری کارشناس این ویژه برنامه است. معصومه ذباح سردبیر، رویا ولی زاده تهیه کننده، زهره حبیبی گوینده و جواد پهلوان گزارشگر در این ویژه برنامه همراه شما می باشند. “بانوی آب و آینه” را روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۰۹:۳۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ از کانال آسیا و اقیانوسیه شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.

  رادیو اقتصاد:

  “پاتوق اقتصادی ” این هفته به مناسبت روز مادر و گرامیداشت مقام زن ، به موضوع فعالیتها و دستاوردهای بانوان و زنان کارآفرین  خواهد پرداخت.
 اشتغال و فعالیتهای اقتصادی بانوان در جامعه امروز اهمیت فراوانی پیدا کرده است . بطوریکه با پشتکار و تلاش خودجوش زنان جامعه و فعالیت و مساعدت دستگاههای متولی این امر ، امروز شاهد شکوفائی و پیشرفت بانوان در بسیاری از عرصه ها بخصوص عرصه کارآفرینی ،  خوداشتغالی و مشاغل خانگی مختص بانوان و خانمها هستیم.
 از این رو این برنامه با حضور “آزاده داننده” رئیس سازمان صنفی استان تهران و فعال در بخش فناوری اطلاعات ،مشکلات احتمالی در اشتغال بانوان، بخصوص در حوزه آی تی ، را بررسی می کند.
 “پاتوق اقتصادی ” دوشنبه ها ساعت ۱۸ تا ۱۸:۵۵ از رادیو اقتصاد به صورت زنده به روی آنتن می رود.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.