جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران در زاهدان برگزار شد

به گزارش ایرنا، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران گفت: سیره زندگی و ویژگی های شخصیتی و رفتاری آن حضرت بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است.

حجت الاسلام ˈعبدالرضا پورذهبیˈ افزود: در طول تاریخ اسلام بانوان فداکار، شجاع و دلسوزی وجود داشتند که حضرت معصومه (س) یکی از چهره های درخشان و بی همتا بین آنان است.

وی بیان کرد: حضرت معصومه (س) همچون بانوی بزرگ اسلام (حضرت فاطمه (س) ) با هجرت برادر از مدینه به خراسان، به رسالت خود عمل کرد و یاور دلسوز علی ابن موسی الرضا (ع) در طول سفر درازش شد.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از زمره زنان مومن و فداکاری است که در راه امامت و ولایت رنج های طاقت فرسایی کشید، سختی ها و مشکلات سفر در کنار برادر را تحمل کرد و دم برنیاورد.

او گفت: حضرت معصومه (س) که عمرش با فراق و هجران پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) و سپس با دوری از برادر بزرگوارش در دنیایی از غم و اندوه سپری شد، با زهر خلفای بنی عباس بیمار گشت و پس از طی سفری رنج آور، در قم دعوت حق را لبیک گفت.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: حضرت معصومه (س) از زنان عفیف و پاکدامن روزگار بود که دختران و زنانی جامعه باید به تبعیت از آن بانوی گرامی حیا را بزرگترین سرمایه خود و حجاب را برگه زرین وقارشان قرار دهند.

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.