جشن و رژه ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی انگلیس در خیابان های لندن

به گزارش ایرنا، حدود ۸۰۰ ورزشکار سوار بر ۲۱ دستگاه خودروی بزرگ روباز در میان تشویق های هزاران نفر از مردم که از ساعت ها قبل در خیابان های مرکزی لندن صف بسته بودند، حدود دو ساعت خیابان ها و میادین مرکزی شهر را پیمودند و در پایان رژه، در مقابل کاخ باکینگهام تجمع کردند.

ورزشکاران مدال آور انگلیسی در این مراسم که توسط شهرداری لندن و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک این کشور ترتیب یافته بود، لباس های رسمی تیم های المپیک و پارالمپیک را پوشیده بودند و مدال های خود را نیز بر گردن داشتند.

رسانه های انگلیس در گزارش های خود اعلام کرده اند که عصر امروز حدود یک میلیون نفر برای استقبال از مدال آوران المپیک و پارالمپیک در خیابان های لندن حضور داشتند.

هنگام برگزاری این مراسم هواپیماهای گروه موسوم به ˈتیرهای سرخˈ چند پرواز نمایشی را نیز بر فراز شهر لندن انجام دادند.

ورزشکاران المپیکی انگلیس با کسب ۲۹ طلا، ۱۷ نقره و ۱۹ برنز، پس از کشورهای آمریکا و چین سوم شدند و پارالمپیکی های این کشور نیز با کسب ۳۴ طلا، ۴۳ نقره و ۴۳ برنز پس از تیم های چین و روسیه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پس از رژه ورزشکاران در خیابان های لندن، گفت: بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن سال ها در خاطره ها باقی خواهد ماند، همان گونه که خاطره قهرمانی انگلیس در جام جهانی فوتبال سال ۱۹۶۶ همچنان در اذهان زنده است.

وی بازیهای لندن را بهترین بازیهای تاریخ المپیک و پارالمپیک خواند و از دست اندرکاران برگزاری این بازیها بویژه نیروهای داوطلب، پلیس و ارتش قدردانی کرد.

کامرون خطاب به ورزشکاران انگلیسی گفت: شما لحظاتی را برای ما رقم زدید که هرگز فراموش نخواهد شد… کل کشور به شایستگی های شما ادای احترام می کند.

وی اظهارداشت: دولت یک میلیارد پوند بودجه اضافی برای تشویق و توسعه ورزش های رقابتی در مدارس و باشگاه های جوانان در نظر گرفته است.

انگلیس برای برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن حدود ۱۰ میلیارد پوند هزینه کرد و امیدوار است که طی سال های آینده از قبل میزبانی این بازیها حدود ۱۵ میلیارد پوند درآمد داشته باشد.

اروپام**۳۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.