جعفرزاده محورهای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف را تشریح کرد

۴ م دیماه ،

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که «برای تحقیق و تفحص از سازمان امور اوقاف و خیریه مصر است»، محورهای تحقیق و تفحص از این سازمان را تشریح کرد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مهم‌ترین سوال ما از اوقاف، نحوه هزینه‌کرد این سازمان و شفاف‌سازی در مورد درآمدهاست. یکی دیگر از سوالات این است که اوقاف باید به صورت شفاف جواب دهد که ابتدای پیروزی انقلاب چند امامزاده داشتیم و اکنون امامزاده‌ها به چه تعداد رسیده است، یا این‌که چطور در جریان ۳۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدام امامزاده‌های ۱۴۰۰ سال پیش در کشور کشف می‌شود.

وی معتقد است: ما در کشور امامزاده‌های فاقد شجره داریم که تنها برای اوقاف درآمدزایی می‌کنند و سببات وهن جمهوری اسلامی و بدبینی در جوانان شده است، امامزاده‌هایی که با کشف هر روزه آن روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که بعضی برای دست کشیدن او و یوسفیان‌ملا، نماینده آمل به عنوان درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف چانه‌زنی می‌کنند، گفت: ما برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف جدی هستیم و طبق آیین‌نامه، سوالات خود را به کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری ارائه کردیم.

وی در پایان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ بر این اساس از رییس و معاونان سازمان اوقاف برای پاسخگویی به سوالات ما دعوت کرد که آنها علیرغم برگزاری دو جلسه در این رابطه حضور پیدا نکردند و بعید است که دوباره چنین جلسه‌ای برگزار شود، مطمئنا با این رویکرد در آینده نزدیک تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف به صحن علنی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.